مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اقدامات شهرداری تهران به مناسبت نوزدهمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) تشریح شد.

با توجه به فرا رسیدن مراسم بزرگداشت نوزدهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در 25 فروردین جلسه‌ای با حضور نمایندگان مناطق 22 گانه و روابط عمومی سازمان بازیافت شرکت شهر سالم معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و... تشکیل و در خصوص دیدگاه‌ها مشکلات و پیشنهادات هماهنگی‌های و تبادل نظر لازم به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، ابراهیم مداحی مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم شهرداری تهران بر اساس وظیفه هر ساله خود اقداماتی را جهت زائرین مراسم 14 و1 5 خرداد تدارک دیده که با مشارکت همه بخشها سعی شده  محیطی مناسب و آرام برای زائرین ایجاد شود.

سازمان آتش نشانی
مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در مورد اقدامات سازمان آتش نشانی گفت: سازمان آتش نشانی متعهد شده است  تا تاریخ 25 اردیبهشت از کلیه قسمت‌ها و مواری که احتمال ایجاد خطر یا سقوط دارد را اعلام تا نسبت به حفاظ کشی و رفع خطر اقدام لازم صورت پذیرد. همچنین ایستگاه آتش نشانی موجود در صحن را تقویت و تجهیز کنند.

وی با بیان اینکه در محوطه صحن و اطراف آن 62 اکیپ شامل خودروهای تانکر دار موتور سیکلت خودرو‌های ویژه با تجهیزات کامل مستقر و همچنین تعداد نیرو لازم در روز سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ارائه خدمات خواهند کرد، گفت: در این ایام مامورین آتش‌نشانی بوسیله موتور سوران یا گشت‌های پیاده مراقبت و تذکر لازم را در خصوص رعایت موارد ایمنی به زائران خواهند داشت.

مداحی ادامه داد: نماینده‌ای ثابت از این سازمان به جهت ارتباط مستمر و موثر به ستاد مرکزی معرفی خواهند همچنین قبل از برگزاری مراسم نسبت به بازدید ایستگاه مترو حرم با تعداد 3 اکیپ آتش نشانی مانور لازم انجام خواهد گرفت که تاریخ آن متعاقبا اعلام می‌شود.

اجرائیات
مداحی با اشاره به فعالیت‌های اداره اجرائیات در ستاد بزرگداشت خاطر نشان کرد: اداره اجرائیات از شب قبل از چهاردهم در محل‌های حساس و نقاط از پیش شناسایی شده مستقر و از ورود و یا استقرار سد معبر کنندگان در خارج از محوطه صحن جلوگیری کرده و با هماهنگی عوامل راهنمایی و رانندگان نسبت به توقیف و جریمه خودروهایی که قصد انتقال اجناس سد معبر را دارند اقدام می‌کنند.

وی افزود: نمایندگان این سازمان با حضور در کنار پرسنل سد معبر هر منطقه (برای هر تیم گشتی 8 نفره حداقل 2 نفر ) نسبت به تذکر و جمع آوری سد معبر در داخل صحن و پهنه‌های تحویل گرفته از جانب مناطق اقدام خواهند کرد.

بازیافت
مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران  در مورد فعالیت‌های سازمان بازیافت نیز گفت: سیاه پوش نمودن و ایجاد فضاهای مناسب ارتحال در ساختمان‌های سازمان تهیه بیست و پنج هزار کیسه به ابعاد 120 لیتر و پانزده هزار به ابعاد 240 لیتر تا تاریخ 4 خرداد از جمله فعالیت‌های این سازمان است.

به گفته وی برپایی و استقرار ایستگاه پذیرایی و فرهنگی به منظور توزیع اقلام خوراکی و همچنین گسترش فرهنگ بازیافت، تهیه بروشور‌های تبلیغی و نصب پلاکارد در بعضی از نقاط محدوده حرم به منظور راهنمایی زائرین برای تخلیه زباله‌های خود به درون سطل‌ها و مخازنی که به همین منظور تدارک شده است از دیگر وظایف این سازمان است.

سازمان پارک‌ها
مداحی  با بیان اینکه سازمان پارک‌ها طبق روال همه ساله نقش نظارتی و پیشتیبانی از مناطق را بر عهده داشته و با توجه به پهنه‌بندی‌های صورت گرفته نسبت به بسیج مناطق و اعلام نیروها مدیریت و نظارت خواهد کرد گفت: تامین گل جهت گلباران صحن در صورت تصویب نهایی از جمله وظایف سازمان پارک‌ها است.

زیباسازی
مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به وظایف سازمان زیباسازی خاطر نشان کرد: تهیه و ارسال طرح‌های مربوط به کلیه شرکت‌های تبلیغاتی طرف قرارداد جهت اکران دربیلبوردهای  بزرگ در سطح شهر از سهم شهرداری، تهیه و ارسال طرح‌های مربوطه به مناطق 22 گانه شهرداری جهت اکران در فضاهای تبلیغاتی سطح منطقه، اکران طرح‌های مربوطه برروی عرض پلهای عابر پیاده در سطح شهر، اکران طرح‌های مربوطه بر روی سازه‌های پرتابل میادین و نقاط پر تردد، تهیه و پخش تیزرهای مربوطه در کلیه تلویزیون‌های بزرگ شهری واقع در میادین هفت تیر ونک قدس ضلع شمال و جنوب پارک وی، تهیه و توزیع 2 هزار تخته بنر 1در 3 عمودی بین مناطق 22 گانه جهت نصب در فضاهای تبلیغاتی بزرگراها، نصب طرح‌های مربوطه بر روی بنر در فضاهای داخل محوطه حرم از وظایف سازمان زیباسازی در مراسم نوزدهمین سالگرد ارتحال امام (ره)است.

ساماندهی
به گفته مداحی با توجه شرکت ساماندهی بر اساس تجربیات سال‌های قبل به علت نا‌مناسبت بودن فضای چادری غرفه‌ها و محدودیت‌هایی که از جهت ساختاری و برپایی و همچنین امکان تردد و تقسیم غرفه‌ها وجود دارد پیشنهاد داده است که برای امسال پیش‌بینی تعیین محدوده عرضه کالا برای استقرار سد معبر در نظر گرفته بشود و با استقرار چادرهای مدیریتی در هر قسمت امکان مدیریت و نظارت بر آن محدوده خاص وجود داشته باشد.

وی افزود: بدیهی است جلوگیری از بساط گستری و دستفروشی در محل‌های غیرموقعیت‌های تعیین شده در هر پهنه بعهده منطقه مربوطه خواهد بود.

موتوری
مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه تعداد 150 نیرو کارگری و تجهیزات کامل از تاریخ 7 خرداد در محدوده صحن طبق پهنه‌بندی انجام شده توسط نماینده سازمان موتوری به مناطق تحویل داده می‌شود و در پایان کار نسبت به جمع‌آوری نیرو‌های خود اقدام می‌کنند، گفت: برای روزهای 13 و 14 و احتمالا 15 خرداد تعداد 1500 نیرو برای هر روز در نظر گرفته شده است.

میادین میوه و تره بار
مداحی در پایان به وظایف سازمان میادین میوه و تره بار اشاره کرد و گفت: سازمان میوه و تره بار نسبت به برپایی جایگاه پذیرایی خود در تاریخ 9 خرداد آغاز و در تاریخ 12 خرداد به پایان می‌رسانند. همچنین کانکس‌ها در 8 قسمت در 8 پهنه نسبت به استقرار طبق روال همه ساله استقرار می‌یابد ورودی و خروجی زائرین با داربست تنظیم تا از ازدحام جمعیت جلوی جایگاه جلوگیری شود.

کد خبر 51507

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز