سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: آسیاش آفورقی، رئیس جمهور اریتره ظهر سه‌شنبه (۳۱ اردیبهشت) با مقام معظم رهبری دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (۳۱ اردیبهشت) در دیدار آسیاس آفورقی رئیس جمهور اریتره با اشاره به تغییر شرایط و معادلات جهانی و شکست مواضع متکبرانه و عقب نشینی مستکبران عالم خاطر نشان کردند: شرایط امروز جهان با ۲۰ سال قبل تفاوت کرده و "بیداری و خودباوری ملتها و رؤسای برخی از کشورها" آمریکا و کشورهای سلطه گر را وادار به عقب نشینی کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی تقسیم کشو‌رها به سلطه‌گر و سلطه‌پذیر را غیر معقول و ناعادلانه دانستند و افزودند: کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین می توانند با گسترش همکاریهای خود وضع کنونی روابط بین المللی را تغییر دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تقویت خودباوری و اعتماد به نفس را نیاز امروز ملتها و دولتها بر شمردند و تأکید کردند: آمریکا و اسرائیل با نزدیک شدن کشورهای مستقل به یکدیگر مخالفند به همین دلیل، همواره نقشی اساسی در فجایع آفریقا و ایجاد جنگهای قومی- قبایلی و سیاسی داشته اند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سوابق مبارزاتی مردم اریتره و همدلی مردم ایران با آنان، خاطر نشان کردند: ایران با نگاه مثبت به کشورهای آفریقایی می‌نگرد و آمادگی دارد روابط خود را با کشورهای آفریقا، آسیا و به ویژه کشورهای منطقه و همسایگان خود بیش از پیش گسترش دهد.

در این دیدار که آقای احمدی نژاد، رئیس جمهور کشورمان نیز حضور داشت، آقای آسیاس آفورقی رئیس جمهور اریتره، با تشکر از ملت ایران بخاطر حمایت از ملت اریتره، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را نقطه عطفی در آزادی ملت‌های منطقه برشمرد و گفت: با این پیروزی ابهت و هیمنه استکبار از بین رفت.

وی با اشاره به دیدگاه مشترک ایران و اریتره در زمینه‌های گوناگون منطقه‌ای و جهانی، گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران را خواستار شد.

کد خبر 52481

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز