دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۰
۰ نفر

گروه بین‌الملل: سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، در سخنان مهمی که یک روز پس از انتخاب میشل سلیمان به‌عنوان رئیس‌جمهوری و در هشتمین سالگرد آزاد‌سازی‌ جنوب لبنان ایراد کرد، به تبیین آخرین مواضع حزب‌الله پرداخت

لبنانی‌ها همگی دیروز به خیابان‌ها آمده بودند. از سویی جشن پایان بحران سیاسی بیروت و انتخاب رئیس‌جمهوری و از سوی دیگر جشن پیروزی حزب‌الله بر رژیم صهیونیستی در سال 2000 بهانه‌ای شد برای لبنانی‌ها تا عصر دیروز  را با پخش شیرینی و چرخاندن پرچم‌های لبنان و حزب‌الله به شادی بپردازند.

این مراسم از ساعت 15 به وقت گرینویچ (19:30 به وقت تهران) در ورزشگاه الرایه در محله صفیر در منطقه ضاحیه بیروت آغاز شد.

به گزارش شبکه خبری پرس تی وی، سیدحسن نصرالله  ابتدای سخنرانی خود، با اشاره به بیرون راندن اشغالگران از اراضی اشغالی گفت: راهبرد مقاومت به پیروزی رسید و روند مذاکرات سازش هیچ نفعی برای مردم لبنان و فلسطین به همراه نداشته است.

وی از آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌عنوان فرعون‌های زمانه یاد کرد و  افزود: آنها تصور می‌کردند که ما ضعیف هستیم و فرزندانمان را قتل عام می‌کنند ولی وعده خداوند را فراموش کرده‌اند.

فرعون زمان جورج بوش زمانی که به فلسطین آمد و حمایت مطلق خود را از اسرائیل اعلام  و مقاومت را محکوم کرد به جهانیان وعده داد اسرائیل 60 سال آینده هم جشن می‌گیرد، اما جورج بوش بداند که اسرائیل رو به زوال است و وعده‌های بوش در مورد شکست حزب‌الله و گروه‌های مقاومت عملی نخواهد بود و تا زمانی که حق با حزب‌الله است و تا زمانی که ملت لبنان با ماست، اسرائیل نابود شدنی است.

سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: راهبرد مذاکره هیچ نفعی برای مردم لبنان به همراه نداشت و این مذاکرات تنها به نفع دشمنان ما بود و این راهبرد مقاومت بود که به پیروزی رسید.

دبیرکل حزب‌الله اختلاف نظر در میان گروه‌های سیاسی لبنان را امری عادی و طبیعی خواند و افزود: این اختلاف نظر در میان گروه‌های سیاسی امری طبیعی است که در جوامع دیگر وجود دارد و متعلق به لبنانی‌ها نیست.

نصر‌الله ضمن انتقاد از موضع کشورهای عربی در عدم‌حمایت از مقاومت در برابر تجاوزات رژیم‌صهیونیستی، از موضع جمهوری اسلامی و سوریه در حمایت و پشتیبانی از مقاومت تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت: بسیاری فکر می‌کنند اگر به ما می‌گویند ما حزب ولایت فقیه هستیم این توهینی به ماست. نمی‌دانند که ما افتخار می‌کنیم که حزب ولایت فقیه باشیم. وی همچنین درباره اسرای حزب‌الله تصریح کرد:سمیر قنطار و بقیه اسرا به‌زودی در بین شما خواهند بود.

وی افزود: ما در حزب‌الله بند مربوط به عدم‌استفاده از سلاح در داخل که در پیمان دوحه آمده را تایید می‌کنیم. اما استفاده از سلاح دولت ضد‌گروه سیاسی مخالف یا ضد‌اسلحه مقاومت نیز مجاز نیست.

سید حسن نصرالله  با اشاره به انتخاب میشل سلیمان به‌عنوان رئیس‌جمهوری لبنان آن را دوره‌ای جدید در تاریخ این کشور خواند. وی افزود: انتخاب سلیمان باعث شد تا لبنانی‌ها واقعا امیدوار به دوره‌ای جدید باشند.

نصرالله با اشاره به سخنان میشل سلیمان در مراسم سوگند ریاست‌جمهوری، طرح این سخنان را بسیار ارزشمند خواند و گفت: هر ملتی که سرزمینش را اشغال کنند در انتظار اجماع نمی‌ماند بلکه مقاومت خودجوش است و سلاح به دست می‌گیرند و سرزمین را آزاد می‌کنند؛ آزادی سرزمین، آزادی انسانیت و آزادی اسرا با خون و شمشیر ممکن می‌شود.

در عراق هم اشغالگری آمریکا عیان است و سلطه این کشور بر این سرزمین و منابع این کشور واضح است. ما عراق را هم دعوت به انتخاب گزینه مقاومت می‌کنیم.

کد خبر 53211

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز