سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۲
۰ نفر

اگر از غذای شب قبل مقداری پلوی ساده باقی مانده است، سر راه برگشت به خانه 5-4 تا قلوه بخرید. امشب می‌توانید برای خودتان چلو قلوه آماده کنید.

این هم روش دیگری برای مصرف قلوه گوسفند است. مطمئن باشید از این غذا هم به اندازه قلوه کبابی خوشتان می‌آید.
زمان لازم برای آماده‌کردن مواد غذا: 5 دقیقه
زمان لازم برای پخت غذا: 10 دقیقه

  مواد لازم برای 4 نفر:

- قلوه گوسفند؛ 4 یا 5 عدد
- کره؛ مقداری برای سرخ‌کردن
- پودر خردل؛ نصف قاشق چای‌خوری
- جعفری خردشده؛ یک قاشق چای‌خوری سرپر
- پیازچه خردشده؛ یک قاشق چای‌خوری سرپر
- سیر؛ یک حبه (رنده شود)
- خامه؛ 2 قاشق سوپ‌خوری
- آب لیمو ترش تازه یا سرکه؛ نصف پیمانه
- نمک و فلفل؛ به میزان لازم
- جعفری؛ مقداری برای سرو

روش پخت

1. ابتدا پوست نازک روی هریک از قلوه‌ها را بکنید و هرکدام را با چاقوی تیزی به‌صورت طولی به دو نیم ببرید. سپس قلوه‌های نصف‌شده را با آب سرد خوب بشویید و داخل سبدی بریزید تا آب اضافی آنها خارج شود.

2. تابه‌ای آماده کنید و مقداری کره داخل آن بریزید. سپس تابه را روی اجاق‌گاز قرار دهید تا کره آب شود. حالا قلوه‌ها را داخل کره سرخ کنید؛ به‌صورتی که هرطرف آن حدود 2 دقیقه سرخ شود، سپس قلوه‌ها را به ظرف دیگری منتقل کنید.

3. پودر خردل را به همراه سیر، سبزیجات معطر و آب لیموترش داخل همان تابه بریزید و آن‌قدر حرارت دهید تا مواد به نیمه برسند. سپس خامه را اضافه کنید و حرارت دهید تا سسی یکنواخت حاصل شود.

4. قلوه‌های سرخ‌شده را دوباره به تابه برگردانید و کمی حرارت دهید؛ فقط مراقب باشید قلوه‌ها آن‌قدر نپزند که سفت شوند. در پایان قلوه‌ها را به همراه جعفری تازه سرو کنید. البته گرم‌کردن پلو نیز یادتان نرود.

نکته 1: با توجه به اینکه در فصل تابستان قرار داریم، قلوه‌ها را از جای مطمئن خریداری کنید. درضمن هنگام خرید، مراقب باشید قلوه‌ها نرم و لکه‌دار نباشند.

نکته 2: به ‌جای پودر خردل از سس خردل هم می‌توانید استفاده کنید

کد خبر 58010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز