گروه ادب و هنر: اولین دوسالانه بین‌المللی عکس جهان اسلام، در مراسمی با معرفی نفرات برگزیده و اهدای جوایز رسماً به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی- هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، طی مراسمی در این مؤسسه، اختتامیه اولین دوسالانه بین‌المللی عکس جهان اسلام با معرفی برگزیدگان در 2 بخش، مجموعه عکس و تک عکس و اهدای جوایز، لوح تقدیر فرهنگستان هنر، تندیس مؤسسه صبا و لوح افتخار به آنان از سوی هیأت داوران شامل بهمن جلالی، فرهاد سلیمانی، سعید صادقی، ساعد نیک‌ذات و فرزاد هاشمی برگزارشد.

در این دوره از دوسالانه به دبیری سیدعباس میرهاشمی، 5700 عکس از 751 عکاس از 40 کشور جهان به دبیرخانه رسیده بود.

در اولین اجتماع عکاسان 40 کشور جهان، تجلیاتی بدیع از هویت فرهنگی، معنوی و اعتقادی جوامع اسلامی و تنوع الگوهای زیستی، تمدنی، اقلیمی، آیین‌ها، آداب و رسوم و ارزش‌های قومی در گستره عظیم جهان اسلام ثبت و ارائه شد.

در مراسم روز گذشته ابتدا بیانیه هیأت داوران قرائت شد که در آن با اشاره به موضوع خانواده مسلمان در اولین دوسالانه تصریح شده بود که تنوع شیوه‌های زندگی جوامع مسلمان در خانواده به‌عنوان هسته بنیادی نظام اجتماعی اسلام موضوع پرجاذبه‌ای است که همواره می‌تواند نگاه‌های جست‌وجوگر و خلاق عکاسانی را به‌خود جذب نماید که می‌خواهند لحظه‌های قابل تأمل را کشف و ثبت کنند.

نفرات برتر در 2 سطح برگزیده و ممتاز در هر دو بخش چنین انتخاب شدند:
در بخش مجموعه عکس 3 نفر در سطح عکاسان برگزیده به‌ترتیب، رضا اوزل (ترکیه)، جمشید فرجوند فردا (ایران) و تنویر احمد (بنگلادش) جوایز خود شامل لوح تقدیر فرهنگستان هنر، تندیس مؤسسه صبا و 10 سکه بهار آزادی را دریافت کردند.

در بخش عکاسان ممتاز، مارکودلرود (ایتالیا)، عابر عبدالله (بنگلادش) و زینب سالاروند (ایران) معرفی شدند که علاوه بر تندیس و لوح افتخار فرهنگستان هنر، 20 سکه بهار آزادی جایزه بردند.

در بخش تک عکس و در سطح عکاسان برگزیده، محمود ابراهیم (قطر)، جودی بای‌بر (آفریقای جنوبی)، مهدی منعم (ایران)، کریم صاحب (عراق) و علی اکبر شیر ژیان (ایران) لوح تقدیر فرهنگستان هنر، تندیس مؤسسه صبا و 8 سکه بهار آزادی را به خانه بردند و در بخش عکاسان ممتاز تک عکس، رولا حلوانی (فلسطین)، اسپن راسموسن (نروژ) و کای ویدنهوفر (آلمان) افزون بر تندیس و لوح افتخار فرهنگستان هنر، برنده 15 سکه بهار آزادی شدند.

175 سکه برای 14 برنده

از میان 14 برنده دوسالانه عکس جهان اسلام که مجموعا 175 سکه طلا دریافت کردند، 4 جایزه به ایران شامل 46 سکه و 2 جایزه به بنگلادش شامل 30 سکه رسید و باقی کشورهای برنده هرکدام یک جایزه  بردند.

ایتالیا 20 سکه، فلسطین، نروژ و آلمان هرکدام 15 سکه، ترکیه 10 سکه و قطر و آفریقای جنوبی هرکدام 8 سکه بردند.

کد خبر 58048

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز