دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

گروه سیاسی: استاندار جدید ایلام که سخنگوی دولت اعلام کرده بود آمادگی پذیرش مسئولیتی را که هیأت وزیران به‌عهده وی قرار داده، ندارد، بالاخره معارفه شد.

سرپرست وزارت کشورکه روز یکشنبه در حاشیه جلسه دولت، سخنان غلامحسین الهام درخصوص عدم‌پذیرش استانداری ایلام از سوی میرمحمد قراوی قره‌مشکی را تایید کرده بود، در جلسه شورای اداری استان ایلام حضور یافت و وی را به‌عنوان استاندار جدید ایلام معرفی کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دراین جلسه سیدمهدی هاشمی با قدردانی از خدمات علی محمد آزاد استاندار قبلی، قراوی را به‌عنوان استاندار جدید ایلام معرفی کرد.

در این جلسه، آزاد، استاندار پیشین ایلام از اجرای طرح‌های عمرانی، زیربنایی و خدماتی در دولت نهم گزارش داد.

الهام روز شنبه در نشست با خبرنگاران اعلام کرده بود که قراوی از پذیرفتن پست استانداری ایلام کناره‌گرفته و وزارت کشور درحال بررسی گزینه‌های دیگری است تا به‌زودی جانشین وی را معرفی کند که فردای آن روز این سخنان از سوی سرپرست وزارت کشور مورد تایید قرار گرفت.

ایسنا هم از جلسه معارفه استاندار جدید به نقل از سرپرست وزارت کشور گزارش داد:‌ دولت با وجود همه‌ مشکلاتی که از سوی دشمنان خارجی به ما تحمیل می‌شود، بعضا دچار سنگ‌اندازی‌های داخلی هم می‌شود که این امر حرکت شتابان دولت را کند می‌کند، اما دولت با قدرت در حال کار است.

میر محمد قراوی پیش از این مسئولیت شهرداری شهرهای چابهار، ایرانشهر و دامغان را در پرونده مدیریتی خود دارد.

وی از نیمه دوم سال ۸۰ نیز به‌عنوان معاون عمرانی استاندار ایلام مشغول فعالیت بوده و از بهمن ماه سال ۸۴ تا‌کنون نیز سمت مدیرکلی دفتر فنی استانداری تهران را برعهده‌دارد.

وی نهم تیر ماه با تصویب هیأت دولت به‌عنوان استاندار جدید ایلام برگزیده شد و پس از گذشت ۳۰ ‌ماه دوباره به استان ایلام بازگشت‌.

دیگر تغییرات

ایرج ندیمی هم که پیش از این و توسط برخی پایگاه‌های خبری به‌عنوان نامزد تصدی استانداری بوشهر معرفی شده بود، عملاً با معرفی ابوطالب شفقت به‌عنوان استاندار بوشهر به ظاهر از گردونه استانداری خارج شد.

وی در گفت‌وگو با همشهری و با تایید اینکه با وی رایزنی‌هایی برای حضور در برخی استان‌ها از جمله بوشهر انجام شده بود، اظهارنظر درباره احتمال حضورش در یکی دیگر از استان‌هایی که احتمالا استاندارش تغییر می‌کند را به زمان دیگری موکول و تاکید کرد: باید منتظر بمانیم و ببینیم که در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

هرچند  خبرنگار همشهری کسب اطلاع کرد دور تغییرات استانداران که در دوهفته گذشته انجام شده و با معرفی قریب‌الوقوع استاندار سیستان و بلوچستان به ۶ نفر خواهد رسید، تا مدتی مسکوت خواهد ماند اما که رئیس‌دولت نهم چندی پیش به‌طور جدی تاکید کرده بود که تغییرات در کشور نباید به تابو و امری عجیب و محال تبدیل شود.

موضع نمایندگان مجلس

چندی پیش از سوی سرپرست فعلی این وزارتخانه اعلام شد که تغییر استانداران با اطلاع، مشورت و توافق ائمه جمعه و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان صورت می‌گیرد.

با  وجود این، نمایندگان مجلس در این باره اظهارنظرهای متفاوتی کرده‌اند و البته معتقدند که وزارت کشور باید ملاحظات بیشتری را برای تغییر استانداران درنظر بگیرد.

نماینده مردم زاهدان با اشاره به اختلاف‌نظرهایی که هنگام انتصاب حبیب‌الله دهمرده به‌عنوان استاندار سیستان و بلوچستان بین نمایندگان این استان به وجود آمده بود، گفت: در آن هنگام عده‌ای مخالف و عده دیگری از نمایندگان موافق انتصاب وی بودند، همچنان‌که در هنگام تغییر وی، ۲ جبهه موافق و مخالف بین نمایندگان استان تشکیل شده بود.

شناخت کامل از استان

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با همشهری با تایید اینکه دولت پیش از تغییر استاندار با مجمع نمایندگان استان مشورت داشته است، درباره دلایل مخالفت نمایندگان مخالف تغییر استاندار توضیح داد: این نمایندگان معتقد بودند که دهمرده نیروی بومی استان است و به مسائل استان آشنایی دارد.

۲ نماینده زابل هم در نامه‌ای به وزیر کشور خواستار تغییر نکردن دهمرده شده بودند.
دهمرده به‌عنوان استاندار کرمان معرفی شده است.

نماینده مردم کرمان هم با اشاره به نامه‌ای که ۱۰ نماینده استان کرمان در مخالفت با تغییر استاندار کرمان به رئیس‌جمهوری نوشته‌اند، گفت: پیش از تغییر استاندار از تمام نمایندگان استان دعوت و درباره تصمیم‌گیری دولت بر تغییرات مشورت شد.

محمد علی کریمی در گفت‌وگو با همشهری ادامه داد: در این جلسه هر ۱۰ نماینده نظر خود را مبنی بر تغییرنکردن استاندار اعلام کردند با وجود این، تغییرات اتفاق افتاد.

استاندار پیشین کرمان تاکید کرد: با این وجود معتقدیم باید در برابر شرایط جدید، مواضع جدید اتخاذ کرد، بنابراین وقتی این تغییر رخ داده است از حضور دهمرده در استانداری کرمان استقبال می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد در اجرای امور به نحو احسن موفق باشد.

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس هم روز شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با تایید خبر احتمال تغییر استاندار آذربایجان شرقی، از مخالفت نمایندگان این استان با این تغییر سخن گفته‌بود.

کد خبر 58055

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز