گروه سیاسی: کمتر از یک ماه دیگر فرصت باقی است تا رئیس‌جمهوری گزینه نهایی خود را برای جانشینی مصطفی پورمحمدی در وزارت کشور معرفی کند

اما هر روز اخبار متفاوتی از گزینه‌های مطرح در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

محمود‌احمدی‌نژاد به مانند سخنگوی دولت نهم، در نشستی مطبوعاتی که روز یکشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت برگزار شد، به این جمله اکتفا کرد که در زمان قانونی گزینه موردنظر خود را معرفی خواهد کرد.

وی در پاسخ به خبرنگاران که از وی در مورد گزینه نهایی تصدی پست وزارت کشور سؤال می‌کردند، گفت: فعلا که آقای هاشمی سرپرست وزارت کشور است.

سرپرست وزارت کشور روز سه‌شنبه در اظهار نظری که فارس آن را منتشر کرد، گفت: درصورتی که دولت بخواهد مرا به‌عنوان وزیر کشور به مجلس معرفی کند، من آمادگی دارم.

با وجود اعلام آمادگی سیدمهدی هاشمی برای تصدی پست وزارت کشور و حمایت تلویحی احمدی‌نژاد از وی، برخی منابع خبری از تلاش‌هایی خبر دادند که براساس آن شنیده می‌شود سیدمحمد جهرمی که با برخی از اعضای اقتصادی کابینه نهم دچار اختلاف‌نظرهایی شده است، به وزارت کشور آمده و سکانداری این وزارتخانه را بر عهده می‌گیرد.

استانداران جدید

مراسم معارفه حبیب‌الله دهمرده، استاندار جدید کرمان، صبح سه‌شنبه در کرمان برگزار شد. به گزارش شبکه خبر دانشجو، در مراسم معارفه استاندار کرمان از زحمات عبدالمحمد رئوفی نژاد، استاندار سابق کرمان نیز تقدیر شد.

در این مراسم، دهمرده استاندار جدید کرمان در حالی که بسیار پر انرژی نشان می‌داد، گفت: هر مسئولیتی که در نظام جمهوری اسلامی نصیبم می‌شود به‌عنوان اولین اقدام شتری برای نذر ذبح می‌کنم.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب، عبدالمحمد رئوفی‌نژاد، ‌استاندار سابق کرمان نیز گفت: از همان ابتدای آمدنم شایعه برکناری من مطرح بود اما برایم رفتن مهم نبود بلکه کار کردن برای مردم در اولویت بود.

وی در پایان سخنانش گفت: اگر یک مرد از استان کرمان رفت ده مرد(اشاره به نام استاندار جدید) به این استان آمد.

غلامرضا کرمی نماینده کرمان و رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: نظر هر 10 نماینده استان کرمان در مجلس هشتم ثبات مدیریت این استان و عدم‌تغییر استاندار بوده و برای جلوگیری از تغییر استاندار کرمان به رئیس‌جمهوری هم نامه نوشتیم اما به هر حال از اختیارات رئیس‌جمهوری انتخاب همکاران خود است که نظر وی به خواست نمایندگان استان کرمان در مجلس چربید و با توجه به اینکه همگی سوار بر یک کشتی هستیم اعلام می‌کنیم که با استاندار جدید کرمان همکاری خواهیم کرد.

همچنین سید مهدی هاشمی در مراسم تودیع رئوفی نژاد، ابراز امیدواری کرد استاندار سابق کرمان پیشنهاد جدید برای فعالیت در مجموعه دولت را بپذیرد.

در همین حال پایگاه خبری آفتاب نوشت: به استاندار سابق کرمان پیشنهاداتی تا حد قائم‌مقامی وزیر صنایع و معادن داده شده‌است ولی رئوفی‌نژاد از پذیرش آن استنکاف کرده و ابراز داشته که علاقه‌ای به ادامه همکاری با دولت نهم ندارد.

همزمان با معارفه دهمرده، پایگاه اطلاع رسانی‌وزارت کشور هم خبر داد که حبیب‌الله دهمرده، استاندار کرمان با حفظ سمت به‌عنوان سرپرست استانداری سیستان و بلوچستان منصوب شد.  به گفته مسئولان وزارت کشور، استاندار سیستان و بلوچستان هفته آینده معرفی خواهد شد.

پایگاه خبری برنا نیز گزارش داد که استاندار جدید بوشهر امروز در مراسمی با حضور سرپرست وزارت کشور معرفی می‌شود.

در این مراسم قرار است ابوطالب شفقت به‌عنوان استاندار جدید بوشهر معرفی و از خدمات و تلاش‌های علی افراشته استاندار سابق این استان که اخیرا به‌عنوان رئیس امور اداری مجلس منصوب شده است، قدردانی می‌شود.

انتخابات رایانه‌ای آینده

رئیس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور اعلام کرد: با تلاش‌های صورت‌گرفته توسط وزارت کشور، انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به‌صورت رایانه‌ای برگزار خواهد شد. 

محمد حسین موسی‌پور در گفت‌وگو با ایسکانیوز، برگزاری رایانه‌ای انتخابات مجلس هشتم شورای اسلامی را تجربه مثبتی دانست که با وجود کاستی‌های آن زمان، نکات برجسته و قوت خوبی را نمایان ساخت.

وی با بیان اینکه انتخابات رایانه‌ای سبب افزایش سرعت در شمارش و اعلام نتایج آرا شد، تاکید کرد: برگزاری انتخابات الکترونیکی راهی است که قطعا ادامه خواهد یافت.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت کشور ادامه داد: تمام سعی خود را در جهت تعامل با شورای نگهبان به کار بسته‌ایم تا با بررسی نقاط قوت و ضعف اجرای انتخابات رایانه‌ای و بدون نیاز به هر گونه شمارش و اعلام نتایج سنتی و دستی و نیز با تدوین قوانین لازم و رفع نواقص، انتخابات دور آینده را به‌صورت رایانه‌ای در کشور برگزار کنیم.

گزینه نهایی بعد از تعطیلات مجلس معرفی می‌شود

هاشمی، سرپرست فعلی وزارت کشور با آنکه   از جمله یاران نزدیک احمدی‌نژاد خوانده می‌شود اما جهرمی نیز که خبرگزاری مهر نام او را به‌عنوان گزینه احتمالی وزارت کشور معرفی کرده است از جایگاه نسبتا مناسبی نزد رئیس‌جمهوری و همچنین مجلس شورای اسلامی برخوردار است.

هرچند سید مجتبی ثمره هاشمی، مشاور ارشد رئیس‌جمهوری در واکنش به خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر قطعی شدن محمد جهرمی به‌عنوان وزیر پیشنهادی کشور به مجلس، به ایرنا گفت: من اطلاعی ندارم. 

گزینه‌های دیگری نیز در میان رسانه‌ها مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفته‌اند که از جمله مهم‌ترین آنها صادق محصولی است که البته وی در گفت‌وگو با همشهری این موضوع را رد کرد.

محمدحسین موسی پور رئیس شورای اطلاع‌رسانی وزارت کشور هم در گفت‌وگو با همشهری به معرفی وزیر کشور توسط رئیس‌جمهوری اشاره کرد و گفت: گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری برای وزارت کشور در موعد مقرر قانونی خود و در روزهای اول بعد از تعطیلات مجلس اعلام خواهد شد.

این اظهارنظر موسی‌پور درحالی صورت می‌گیرد که با توجه به باقی ماندن زمان کمتر از10روزبرای معرفی وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس‌جمهوری هنوز گزینه مورد نظر خود را اعلام نکرده و بعید به‌نظر می‌رسد در مورد گزینه نهایی وزارت کشور که حدود یک ماه دیگر برای معرفی وی زمان قانونی وجود دارد، به این زودی‌ اقدام شود

کد خبر 58216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز