دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۶:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ون تندر ۹۰ مجوزهای لازم را از مراجع مربوط برای ثبت سفارش دریافت کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، کیوان وزیری - نماینده مدیرعامل ایران خودرو در کسب گواهی نامه استانداردهای خودرو - در این باره گفت: این خودرو علاوه برکسب مجوز از سازمان محیط زیست، موسسه استاندارد تحقیقات صنعتی ایران مجوز ثبت سفارش را براساس استانداردهای اجباری خودرو در کشور اخذ کرده است.

وی همچنین افزود: سازمان بهینه‌سازی نیز مصرف سوخت این خودرو را در رتبه خوب ارزشیابی و ثبت سفارش ون تندر ۹۰ را بلامانع اعلام کرده است.

وزیری با بیان اینکه این خودرو یکی از خودروهای روز اروپاست اظهار داشت: هدف از انتقال فناوری این خودرو ایجاد تفکر جدید تکنولوژیک در ایران خودرو است که بالطبع باعث ایجاد رشد خلاقیت، شکوفایی ونهایتا ارتقاء دانش در صنعت خودرو کشور می‌شود.

نماینده مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه ون تندر ۹۰ استانداردهای روز ایمنی و آلایندگی را تامین می‌کند، افزود: این خودرو دارای استاندارد یورو ۲ بوده و قابل ارتقاء به یورو ۴ است و همه ازمایش‌های تصادف اعم از تصادف از جلو، تصادف از عقب و تصادف از بغل را از موسسه های معتبر اروپایی با موفقیت پشت سرگذاشته است.

وزیری به مصرف سوخت این خودرو اشاره کرد و اظهار داشت: مصرف سوخت این خودرو در چرخه برون شهری ۶.۳ لیتر و در چرخه ترکیبی ۷.۴ لیتردر صد کیلومتر است.
این مقام مسئول در خصوص هدف از واردات این خودرو گفت: این خودرو قابلیت‌های خاصی در جهت خدمات عمومی شهری و برون شهری در بخش حمل و نقل عمومی دارد به همین خاطر ایران خودرو اقدام به واردات ون تندر ۹۰ کرده است.

کد خبر 59264

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز