گروه حوادث: اعضای باند کلاهبرداران سکه‌های تقلبی، پس‌از تماس تلفنی با افراد ناشناس آنها را به محل قرار کشانده و اقدام به کلاهبرداری‌ میلیونی از آنها می‌کردند.

دوازدهم خردادماه گذشته، مردی با مراجعه به کلانتری 136 فرجام، ماموران را در جریان کلاهبرداری 17 میلیون تومانی‌ای که از وی صورت گرفته بود، قرار داد.

این مرد به کارآگاهان پلیس گفت: مدتی قبل مردی با شماره تلفن همراه من تماس گرفت. این مرد که مدعی بود به‌صورت اتفاقی با شماره‌من تماس گرفته‌است به من گفت که در روستاهای اطراف الیگودرز مشغول چوپانی است.

او مدعی بود که در هنگام چرای گوسفندان در بیابان، تعداد زیادی سکه طلای قدیمی پیدا کرده است و به‌دلیل ترس و نگرانی‌ای که از فاش شدن موضوع دارد، قصد دارد سکه‌ها را هرچه زودتر با قیمت بسیار ناچیزی به فروش برساند.

مرد شاکی در ادامه گفت: ازآنجایی که من در یکی از شهرستان‌ها  زندگی می‌کنم، به سرعت با دامادم که در تهران بود تماس گرفتم و از او خواستم تا همراه یکدیگر برای دیدن سکه‌های طلای قدیمی با مردناشناس تماس بگیریم.

 با موافقت دامادم  با این مرد تماس گرفتیم و وقتی که او گفت برای دیدن سکه‌ها باید به شهرستان الیگودرز برویم به همراه یکدیگر به آنجا رفتیم و در تاریکی شب و در نقطه‌ای خارج از شهر 2 مرد به سراغمان آمدند و بعد از نشان دادن کیسه‌ای که مدعی بودند در داخل آن سکه‌های طلا وجود دارد یکی از سکه‌ها را برداشته و به ما دادند و گفتند این سکه‌ها را به مغازه طلافروشی ببرید و اگر از عیار آنها مطمئن شدید برای انجام معامله قرار ملاقات بگذاریم.

بعد از گرفتن سکه‌ها، آنها را به نزد چند طلافروش بردیم و وقتی آنها گفتند که سکه‌ها عتیقه و قیمتی هستند برای انجام معامله با مرد ناشناس تماس گرفتیم  و در پارکی جنگلی در شمال تهران قرار گذاشتیم.

شامگاه یازدهم خرداد به محل قرار رفتیم و تماس گیرنده و مرد دیگری که همراه او بود 1500 سکه را به ما دادند و ما هم 17 میلیون تومان به آنها پول دادیم اما بعد از رفتن آنها متوجه شدیم همه سکه‌ها تقلبی هستند.

با این شکایت تحقیقات برای یافتن مرد کلاهبردار آغاز شد اما درحالی که بررسی‌ها ادامه داشت نوزدهم تیرماه بار دیگر مردی با مراجعه به کلانتری 144 جوادیه شکایتی مشابه را مطرح کرد، این بار مرد فریب خورده برای تحویل سکه‌ها در الیگودرز قرار گذاشته بود و با دادن 12 میلیون تومان 1400 سکه تقلبی را دریافت کرده بود.

 با افزایش شکایت‌ها کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با دستور قضائی قاضی یاسینی – بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی ناحیه 4 تهران - تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری کلاهبرداران آغاز کردند و در نخستین مرحله با دادن آموزش‌های لازم از یکی از مالباختگان خواستند جوان کلاهبردار را بار دیگر به سر قرار بکشاند و با این آموزش‌ها این مرد توانست وی را به بهانه انجام معامله دیگری به محل قراری در شهرستان الیگودرز بکشاند و جوان کلاهبردار که تصور می‌کرد خریدار سکه‌ها متوجه قلابی بودن آنها نشده است بار دیگر با خریداران قرار گذاشت.

به این ترتیب ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ساعت 24 شنبه گذشته جوان کلاهبردار را در قرار صوری در خارج شهر الیگودرز به دام انداختند اما وقتی وی متوجه شد منطقه به محاصره درآمده است اقدام به درگیری با ماموران کرد که سرانجام ماموران با شلیک 5 تیرهوایی توانستند وی را دستگیر کنند اما همدست وی توانست فرار کند.

کد خبر 60682

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز