همشهری آنلاین: ادوارد کوکویتی رئیس‌جمهوری اوستیای جنوبی دولت خود را برکنار کرد.

به گزارش پرس تی وی، وضعیت اضطراری و استعفای دولت اوستیای جنوبی شش روز پس از آن اعلام می‌شود که دولت‌های روسیه و گرجستان طرح صلحی را به منظور کاهش تنش‌ها در منطقه قفقاز امضا کرده‌‌اند.

ادوارد کوکویتی رئیس‌جمهوری اوستیای جنوبی ضمن اعلام خبر تشکل یک کمیته اضطراری برای بررسی اوضاع پس از اتمام درگیری‌ها در این منطقه، دولت اوستیای جنوبی را به کندی در روند کمک رسانی متهم کرد.

براساس این گزارش در حالی که نیرو‌های امداد رسان روسی در حال کمک به شهروندان اوستیایی به منظور بازیابی شرایط زندگی خود هستند،  بیش از 2 هزار آواره اوستیایی طی 24 ساعت گذشته به خانه‌های خود بازگشته‌اند.

مقامات روسی اعلام کرده‌اند: 2 سال برای بازسازی تسخین والی پایتخت اوستیای جنوبی زمان لازم است این شهر هم اکنون دچار کم  آبی و بی برقی است.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان ملل متحد تا کنون از ارسال کمک به اوستیای جنوبی خودداری کرده‌اند.

سازمان‌های امدادرسان دلیل امتناع از ارسال کمک به اوستیای جنوبی را امنیت این منطقه عنوان کرده‌اند و افزوده‌اند که به رغم دریافت چراغ سبز از سوی روسیه، گرجستان و اوستیای جنوبی برای ارسال کمک‌ها، نیاز به ضمانت امنیتی بیشتری دارند.گفته می‌شود، سازمان‌های بین‌المللی تا کنون صدها تن کمک به تفلیس پایتخت گرجستان ارسال کرده‌اند.

اوستیای جنوبی که رسما بخشی از خاک گرجستان محسوب می‌شد، در اوائل دهه 1990 میلادی از گرجستان اعلام استقلال کرد. پس از شکست گرجستان در تصرف مجدد اوستیای جنوبی، این جمهوری درصدد افزایش تلاش‌های خود برای شناسایی اوستیای جنوبی به عنوان یک کشور مستقل در عرصه بین‌‌الملل برآمده است. 

کد خبر 60869

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز