همشهری آنلاین: فرمانداری ویژه شهرستان کاشان در سفر وزیر کشور به این شهر به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در آستانه هفته دولت علی کردان در جمع شهرداران، بخشداران و اعضای شورای شهر و شهرهای توابع شهرستان کاشان در فرمانداری این شهرستان گفت: مجموعه وزارت کشور محلی است برای دفاع از حقوق تمام شهروندان، احزاب، گروه‌ها و ... که در گستره این کشور اسلامی زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه وزارت کشور باید فضایی ایجاد کند که مردم نسبت به حقوق خویش واقف باشند و هر کسی در محدوده خود گام بردارد، تصریح کرد: لازمه این کار این است که همکاران من ملتزم به اجرای قانون باشند.

کردان خاطر نشان کرد: تشخیص مصلحت به عهده من و شما نیست قانونگذار حد و حدود مسئولان و مردم را مشخص کرده است و آن چیزی که باید ملاک تصمیم‌گیری قرار گیرد قانون است و نباید تمایلات فکری، حزبی قومی و حتی علاقه‌های مذهبی را در تصمیم‌گیری‌ها دخالت داد.

علی کردان در این سخنان به همکاران اجرایی خود توصیه کرد که در تمام اقدامات، تصمیم‌گیری‌ها و ملاقات‌ها ملاک و مبنای کار قانون باشد چرا که اگر این کار انجام شود عین اسلام است.

این گزارش به نقل از فارس حاکی است که وزیر کشور در اظهاراتی در جمع خبرنگاران نیز گفت: یکی از آرزوهای مردم کاشان بالا رفتن جایگاه این شهرستان بود که محقق شد و از فرمانداری عادی به فرمانداری ویژه ارتقا یافت.

وی همچنین با اشاره به اینکه از این پس فرمانداری کاشان معاونت استانداری را بر عهده خواهد داشت و وظایفی که از طرف وزارت کشور به استانداری‌ها ابلاغ می‌شود به این شهرستان نیز ارسال می‌شود ابراز امیدواری کرد، گشایشی در امور مردم صورت گیرد و کاشانی‌ها در رفاه بیشتری قرار گیرند.

بر اساس این گزارش ، علی کردان وزیر کشور صبح روز جمعه وارد کاشان شد و مورد استقبال استاندار اصفهان و جمعی از مسوولان شهرستان کاشان قرار گرفت.

وی و هیات همراه در بدو ورود به کاشان با حضور در گلزار شهدای این شهر به شهدای والامقام و نیز علمای فقید و فرهیخته این دیار ادای احترام کردند.

دیدار با آیت‌الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، سخنرانی در نماز جمعه این شهرستان و رونمایی از تابلوی فرمانداری ویژه شهرستان کاشان از جمله برنامه‌های سفر وزیر کشور به شهرستان کاشان بود.

گفتنی است، فرمانداری کاشان طی تصویب نامه شماره ‪ /۱۷۰۱۸‬ت ‪۳۸۰۸۴‬ه مورخه ‪۸۷/۲/۹‬ کمیسیون اصل ‪ ۱۳۸‬قانون اساسی و با ابلاغ وزارت کشور از تاریخ ‪ ۸۷ ۲/۳۰‬به عنوان فرمانداری ویژه ارتقا یافت.

هیئت وزیران در جلسه مورخ ‪ ۸۷/۱/۱۷‬ بنا به پیشنهاد شماره ‪۱/۴/۴۲/۹۳۰۲۳‬ مورخه ‪ ۸۶/۷/۲۴‬وزارت کشور و به استناد ‪ ۱۳۸‬قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با صدور مصوبه‌ای وزارت کشور را مکلف کرد در شهرستانهای ملایر، ساوه، رفسنجان، میاندوآب، کرج، کاشان، بروجرد، نیشابور و سبزوار نسبت به دایر کردن فرمانداری ویژه اقدام کند.

چندی پیش نیز حکم " حسینعلی حاجی" فرماندار کاشان به عنوان معاون استاندار اصفهان و فرماندار کاشان ابلاغ شد.

شهرستان کاشان با بیش از ‪ ۳۰۲‬هزار نفر جمعیت دارای شش شهر، چهار بخش و ‪ ۵۷‬روستا و آبادی است.

این شهرستان با بیش از هفت هزار سال قدمت تاریخی و فرهنگی، برخورداری از جاذبه‌های گردشگری و صنایعی همچون نساجی و شهرت در گل و گلاب، به لحاظ موقعیت جغرافیایی یکی از مناطق مستعد برای فعالیت های صنعتی و اقتصادی است.

کد خبر 61358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز