یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

گروه سیاسی:‌ موضوع تغییر استانداران که ظاهرا در دولت نهم توقفی ندارد، دیروز با استعفای محمدکاظم معمارزاده، استاندار آذربایجان شرقی ادامه یافت

رئیس شورای اطلاع‌رسانی وزارت کشور گفت: در پی استعفای استاندار آذربایجان شرقی، با حکم وزیر کشور محمدرضا اشرف‌نیا، معاون عمرانی این استانداری به‌عنوان سرپرست استانداری آذربایجان شرقی منصوب شد.

محمدحسین موسی‌پور در گفت‌وگو با همشهری افزود: معمارزاده به دلایل شخصی استعفا داده است.

محمدرضا میرتاج‌الدینی، عضو هیات رئیسه مجلس و نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در گفت‌وگو با ایسنا با تایید اعلام استعفای استاندار آذربایجان شرقی گفت: شنیدیم که ایشان استعفا کرده‌اند، اما از علت استعفا بی‌اطلاعیم.

غفار اسماعیلی، نماینده هشتگرد و چاراویماق نیز نبود ثبات در جایگاه مدیریت استانداری را یکی از دلایل احتمالی استعفا اعلام کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در آخرین مصاحبه‌خود با خبرنگاران که فارس آن را منتشر کرد، گفته بود: هر زمان که احساس کنم ریاست محترم جمهوری از عملکرد بنده رضایت ندارد، بدون اینکه ایشان دستور دهد، خود کنار خواهم رفت.

معمارزاده از پاییز سال 84 در دولت نهم به‌عنوان استاندار آذربایجان‌شرقی منصوب شده بود.

زمان معارفه

دیروز خبرگزاری فارس با انتشار خبری به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که ‌علیرضا بیگی‌ به‌عنوان استاندار جدید آذربایجان شرقی معرفی خواهد شد.

هرچند این منبع آگاه اعلام کرده که بیگی روز چهارشنبه از سوی وزارت کشور به هیات دولت معرفی خواهد شد، اما خبرنگار همشهری کسب ‌اطلاع ‌کرد که هنوز گزینه‌نهایی برای تصدی استانداری آذربایجان‌شرقی نهایی نشده و بیگی تنها یکی از گزینه‌های مطرح برای این سمت است.

بیگی که جزو فرماندهان ناجاست، هم‌اکنون نیز سمت مشاور فرمانده نیروی انتظامی را بر عهده دارد.

ابهام در یک انتصاب

از سوی دیگر، در حالی که گفته می‌شد تغییر مصطفی پورمحمدی به‌دلیل برخی مدیران استانی بوده است، اولین انتصاب استانی وزیر جدید کشور این موضوع را پیچیده‌تر کرد.

به گزارش پایگاه خبری رجانیوز که نزدیک به دولت نهم خوانده می‌شود، حدود یک ماه و نیم پس از آنکه حبیب‌الله دهمرده به‌عنوان استاندار کرمان انتخاب شد و موقتا نیز سرپرستی استانداری استان سیستان و بلوچستان را برعهده داشت، علی کردان در حکمی علی محمد آزاد را به‌عنوان استاندار جدید سیستان و بلوچستان انتخاب کرد.

این پایگاه خبری در بخش دیگری از گزارش خود آورده است: آزاد، پیش از این استاندار ایلام بود که پس از ماه‌ها اعتراض به مدیریت وی در استان از سوی فعالان حامی ‌دولت سرانجام برکنار شد اما در اقدامی ‌تعجب‌برانگیز از سوی وزیر کشور برای استانداری سیستان و بلوچستان حکم گرفت

کد خبر 62752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز