همشهری آنلاین: به رغم توافقات اعلام شده در سفر هیئت اتحادیه‌ اروپا به مسکو و تفلیس، وزیر امور خارجه‌ روسیه اعلام کرد نیروهای مسلح روسی برای یک مدت طولانی در اوستیای جنوبی و آبخازیا باقی خواهند ماند.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه‌ روسیه سه‌شنبه (19 شهریور) در یک جلسه اطلاع رسانی عنوان کرد حضور نظامی روسیه برای دفع تلاش‌های گرجستان برای بازپس گیری کنترل اوستیای جنوبی و آبخازیا، دو منطقه پیشتر جدایی خواه و اکنون به رسمیت شناخته شده، ضروری است.

لاوروف اظهار کرد، این نیروها برای یک مدت قابل پیش بینی باقی خواهند ماند.

وزیر امور خارجه‌ فدراسیون روسیه اما تعداد نیروهایی را که در این دو منطقه مستقر خواهند شد، بیان نکرد. وی گفت، کشورش با این دو کشور جدید توافق‌هایی را در ارتباط با حضور این نیروها رسما به امضا خواهد رساند.

این در حالی است که نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه و رئیس این دوره‌ اتحادیه‌ اروپا در راس هیاتی بلندپایه از اتحادیه‌ اروپا روز دوشنبه به مسکو و تفلیس رفت و اعلام کرد تمام نیروهای روسی از خاک گرجستان ظرف یک ماه آینده خارج خواهند شد.

دیمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه نیز خروج نیروهای روسی از شهر بندری پتی و بازگشت به مواضع استقرار خود پیش از آغاز درگیری هنگام استقرار 200 ناظر اتحادیه‌ اروپا در اطراف اوستای جنوبی و آبخازیا را اعلام کرده است.

کد خبر 62936

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز