همشهری آنلاین: مراسم بزرگداشت سومین شهید محراب آیت‌الله صدوقی، چهارشنبه 20 شهریور از سوی کانون یزدی‌تباران و با سخنرانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم ابتدا اولیا، نماینده تفت و میبد با خیر مقدم و با اشاره به برکت ماه مبارک رمضان درباره شخصیت آیت الله صدوقی و کارهای ارزشمند ایشان خاطراتی را تعریف کرد و گزارشی درباره فعالیت کانون یزدی تباران ارایه داد.

سپس حجت الاسلام و المسلمین صدوقی فرزند شهید آیت الله صدوقی با بیان این‌که انشاءالله خداوند توفیق بهره‌مندی از ماه مبارک رمضان را به ما بدهد، از بانیان برگزاری این مراسم تشکر کرد و گفت: به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرینه امام (ره) و استوانه اساسی انقلاب و نیز حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی دانشمند عزیز و فرزانه و نور چشم ما یزدی‌ها و همه مردم خیر مقدم می‌گویم و یاد آیت الله مدنی را گرامی می‌دارم.

وی افزود: یاد و خاطره پدر روحانی و شخصیت بزرگواری که تحمل شهادت‌شان برای من بسیار سنگین بود را نیز گرامی می‌دارم اما این را نیز باید بگویم که در نبود ایشان همواره حضور پدر روحانی را در کنارم دیدم و آن کسی نبود جز مرحوم آیت‌الله خاتمی که روحش شاد باد و آرزوی موفقیت برای نظام جمهوری اسلامی به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای دارم و امیدوارم که از این ماه، ماه نزول قرآن بهره‌های زیادی ببریم.

در این مراسم شخصیت‌هایی همچون حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی، سید محمد خاتمی، حبیب الله بی‌طرف، محمدرضا تابش، محمدعلی ابطحی، سعید مرتضوی دادستان تهران، حجت الاسلام والمسلمین کیان ارثی، محمدرضا خاتمی و سایر چهره‌های سیاسی حضور داشتند. 

هاشمی رفسنجانی: جریان‌هایی می‌خواهند روحانیت را بشکنند 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم گفت: افراد و جریان‌ها می‌خواهند به حوزه‌ها، بزرگان، مراجع و شجره مطهر انقلاب عظیم اسلامی ما بتازند و از این طریق به منشا و ریشه انقلاب ضربه بزنند.

به گزارش ایرنا، وی چنین "حرکت‌های مذبوحانه‌ای" را محکوم به شکست دانست و تصریح کرد: آن‌ها اشتباه می کنند و نمی توانند به اهداف خود برسند.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اهمیت نقش ارزنده روحانیت و علما و حوزه‌های علمیه در پاسداری از حریم دین ، اخلاق و فرهنگ اسلامی، نقش مهم حوزه‌ها و علما را حفظ کشور در سایه اهل بیت (ع) بیان کرد.

رییس مجلس خبرگان رهبری، با تجلیل از شخصیت ممتاز آیت الله صدوقی گفت: ایشان در بین علمایی که در نیم قرن اخیر به میدان آمدند، دارای درخشش بسیار بزرگی بود و کسانی که ایشان را می شناسند، فراموش نمی کنند که حضور ایشان و کارهای بزرگی که در مراحل قبل و بعد از انقلاب انجام دادند، سازنده بود.

وی از آیت الله صدوقی به عنوان مردی مبارز یاد کرد که پس از 85 سال مبارزه و مجاهدت، پاداش شهادت را که بهترین هدیه خداوند برای او بود،‌ دریافت کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت افزود: شهید آیت الله صدوقی و سایر بزرگان سرمایه های اصلی جامعه و راه روشنی برای هدایت ما هستند.

آیت الله محمد صدوقی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در یزد روز 11 تیر 1361 مطابق با دهم ماه مبارک رمضان 1402 قمری پس از ادای نماز جمعه در حالی که جایگاه را ترک می‌کرد مورد حمله یک منافق قرار گرفت و به شهادت رسید.

کد خبر 63073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز