پنجشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت موقت بنگلادش که توسط نظامیان حمایت می‌شود، دستور آزادی خالده ضیاء نخست وزیر سابق این کشور را که به اتهام فساد مالی در زندان بود، صادر کرد.

به گزارش الجزیره، احمد اعظم خان وکیل  ضیاء اعلام کرد: خالده ضیاء روز پنجشنبه(11 سپتامبر) پس از سپری کردن بیش از یک سال در حبس از زندان آزاد شد.

نخست وزیر بنگلادش در روز 3 سپتامبر سال 2007 پس از اعلام طرح مبارزه با فساد مالی با صدور حکمی از سوی قوه قضاییه بنگلادش بازداشت شد.

اما روز سه شنبه 9 سپتامبر، دادگاه عالی بنگلادش با آزادی خالده ضیاء با قید پرداخت وثیقه موافقت کرد. خالده ضیاء به اتهام فرار از پرداخت مالیات و دریافت رشوه بازداشت شده بود. درصورت عدم برائت خالده ضیاء در دادگاه تجدید نظر، احتمال می‌رود که قرار وثیقه وی نیز لغو شده و او مجددا به زندان باز گردانده شود.

دولت موقت بنگلادش که از حمایت ارتش این کشور برخوردار است و از ژانویه سال 2007 قدرت را در دست دارد تعهد کرده است انتخابات پارلمانی را در دسامبر سال 2008 برگزار کند، اما دو حزب عمده جناح مخالف اعلام کرده‌اند تنها در صورتی حاضر به شرکت در انتخابات خواهند شد که روءسای انها ازاد شوند.

از اکتبر سال 2006، بنگلادش صحنه تظاهرات ضد دولتی گسترده بوده است. این تظاهرات که  منجر به کشته و زخمی شدن چندین نفر شد، دولت را بر آن داشت تا حالت فوق العاده در کشور اعلام کند و انتخابات پارلمانی را که برای ژانویه سال 2007پیش بینی شده بود لغو کند.

پس از این حوادث، دستگاه قضایی بنگلادش دو تن از نخست وزیران سابق کشور را که خالده ضیا و رقیب جدی وی شیخ حسینه واجد بودند به اتهام دست داشتن در فساد بازداشت کرد. شیخ حسینه واجد در ماه ژوئن آزاد شد و در حال حاضر در امریکا تحت درمان قرار دارد.[نخست وزیر سابق بنگلادش آزاد شد]

کد خبر 63075

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز