شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرانک جیمز لمپارد جونیور ۲۵ ژوئن سال ۱۹۷۸ در رامفورد انگلستان به دنیا آمد.

فرانک لمپارد

او فرزند فرانک لمپارد سینیور مدافع سابق انگلیس و بازیکن پیشین تیم وستهام یونایتد است. مادر او نیز از یک خانواده معروف فوتبالی است.

لمپارد در سال ۱۹۹۴ به عنوان کارآموز به باشگاه وستهام یونایتد پیوست. همان باشگاهی که پدرش دستیار سرپرست آن بود و در سال ۱۹۹۵ به طور رسمی با این باشگاه قرار داد بست.

در اکتبر سال ۱۹۹۵ به تیم سی سیتی قرض داده شد و در همان باشگاه در نخستین بازی لیگ شرکت کرد و یک گل به ثمر رساند و در ژانویه سال ۱۹۹۶ دوباره به وستهام بازگشت.

لمپارد بازیکن ثابت تیم جوانان وستهام بود و در کاپ قهرمانی جوانان ۱۹۹۶ کاپیتان تیم شد.
در سال ۱۹۹۸ لمپارد به تیم بزرگسالان وستهام پیوست و در کنار بزرگانی چون جوکول، مایکل کاریک و ریوفردیناند به یکی از مهره‌های باارزش این تیم بدل شد.

لمپارد در ۱۵ می ۲۰۰۱ با یازده میلیون پوند به باشگاه ثروتمند چلسی نقل مکان کرد. او در فصل نخست حضور خود بازیکن فیکس تیم بود اما در فصل دوم حضورش تحت شعاع بازی خوب جیان‌فرانکوزولا قرارگرفت و افت کرد اما با آمدن آبراموویچ میلیاردر معروف روسی به باشگاه، لمپارد دوباره شکوفا شد و خود را به عنوان بهترین هافبک تیم شناساند.

در فصل ۲۰۰۴ - ۲۰۰۵ لمپارد توانست در همه ۳۸ بازی لیگ برتر بازی کند و ۱۳ گل به ثمر برساند و با تیم چلسی قهرمان لیگ برتر شود. بازی او آنقدر زیبا بود که کارلوس البرتو و یوهان کرایف بازکنان مطرح جهان هر دو او را ستودند و لمپارد را بازیکن برتر جهان خواندند.

لمپارد موفق شد در آن فصل جایزه فوتبالیست سال FWA را از آن خود کند. او در سال بعد بهتر ظاهر شد به طوری که خوزه مورینیو مربی آن دوران چلسی او را بهترین بازیکن دنیا لقب داد.

لمپارد در سال ۲۰۰۳ با النارایوز ازدواج کرد و ثمره این ازدواج یک دختر به نام لوناکوکو پاتریشیا لمپارد است، لونا ۲۲ آگوست سال ۲۰۰۵ به دنیا آمد. فرانک لمپارد در حال فراگیری زبان اسپانیایی است که به گفته برخی به خاطر احتمال پیوستن او به لالیگا اسپانیاست. ولی لمپارد اظهار کرد که آموزش زبان اسپانیایی او صرفا دلایل خانوادگی دارد، زیرا النارایوز اسپانیایی است و او دوست دارد فرزندانش دو زبانه بزرگ شوند.

لمپارد با چلسی ۲ بار قهرمان لیگ برتر شده است. وی در نوامبر سال ۲۰۰۵ به عنوان دومین فوتبالیست برتر اروپا شناخته شد و جایزه فوتبالیست سال قاره خود را به هافبک برزیلی رونالدینیو سپرد. یک ماه بعد رونالدینیو عنوان بازیکن سال دنیا را از آن خود کرد و بار دیگر فرانک لمپارد به مقام دوم بسنده کرد.

کد خبر 63875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز