پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: گالیما موتلانتی امروز پنجشنبه به عنوان رئیس جمهور جدیدآفریقای جنوبی انتخاب شد

پیوس لانگا رئیس دادگاه قانون اساسی آفریقای جنوبی اعلام کرد گالیما موتلانتی ()امروز پنجشنبه در مجمع ملی آفریقای جنوبی با 269 رای موافق از 360 نماینده حاضر به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور انتخاب شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ‌از کیپ تاوان، گالیما موتلانتی 59 ساله امروز چهارشنبه به عنوان سومین رئیس جمهوری افریقای جنوبی از هنگام برقراری دموکراسی چندنژادی در افریقای جنوبی یعنی از سال 1994 تاکنون انتخاب شد.

Kgalema Motlanthe

نلسون ماندلا و تابو امبکی به ترتیب رئیس جمهورهای نخست و دوم افریقای جنوبی از این سال تاکنون بوده‌اند. تابو امبکی به علت فشارهای حزب کنگره ملی افریقا ،حزب حاکم، مجبور به استعفا شد. [موافقت امبکی با کناره‌گیری از ریاست جمهوری آفریقای جنوبی]

گالیما موتلانتی به خاطر رویکرد میانه رو بودن و شخصیت آرامش در آفریقای جنوبی معروف است و از همین رو وظیفه دارد در مدتی که این سمت را عهده دار است، یعنی تا زمان برگزاری انتخابات عمومی در سه ماهه دوم سال 2009 رقابت های درون حزبی در داخل حزب کنگره ملی افریقا را کاهش دهد.

در رای گیری امروز، از سیصد و شصت نماینده حاضر در مجمع عمومی افریقای جنوبی چهل و یک رای سفید دادند و پنج نفر نیز به نفع جو سرمان نامزد ائتلاف دموکراتیک افریقای جنوبی رای دادند که مخالف حزب حاکم است

کد خبر 64289

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز