همشهری آنلاین: کودکان ایرانی می توانند ماکت برج میلاد را بسازند و از این طریق با ویژگی ها و قسمت های مختلف برج آشنا شوند.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، دکتر محمدرضا ناری ابیانه مدیر کل آموزش و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان این مطلب گفت: کتاب راهنمای ساخت ماکت برج میلاد با عنوان "من هم می سازم" برای آشنایی بیشتر کودکان با برج میلاد و نحوه ساخت آن، از سوی اداره کل آموزش و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران منتشر شده است.

وی افزود: در این کتاب سعی شده است ساخت برج میلاد با همان شیوه ای که در اندازه واقعی شکل گرفته است ماکت سازی شود تا کودکان در هنگام اجرا، اجزای برج را بهتر بشناسند.

ناری ابیانه با اشاره به ویژگی‌های این کتاب گفت: در کتاب "من هم می سازم" نگارشی جذاب و کودکانه، آسانترین راه ساخت ماکت برج میلاد، قدم به قدم آموزش داده شده است و نوع ادبیات کتاب به گونه‌ای است که نمادهای مذهبی، ملی و تاریخی برج و ویژ‌گی‌های علمی آن را به ساده‌ترین زبان و شکل ممکن بازگو کرده است.

مدیر کل آموزش و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: به طور مثال هنگام نصب دیواره‌ها، شیشه‌ها، سبد فضایی و دکل مخابراتی ماکت از واژگانی همچون " میلاد نمادی برای اتحاد، میلاد برجی به قامت همت ایرانیان، کمی کوتاهتر از دماوند، میلاد نماد ایرانی آباد و نمایش توان مهندسی ایرانیان استفاده شده است.

وی ادامه داد: پس از ارائه توضیحات برای ساخت ماکت میلاد، قطعات ماکت در صفحات  ویژه‌ای در این کتاب تعبیه شده است و کودکان می‌توانند به آسانی این قطعات را از کتاب جدا کرده و با توجه به راهنمایی‌های  ارائه شده در بخش اول کتاب، نسبت به ساخت برج اقدام کنند.

ناری ابیانه همچنین به ویژگی‌های دیگر این کتاب اشاره کرد و افزود: کودکان در این کتاب می‌توانند با مشخصات مختلف آن را همچون مرکز همایش‌ها، ساختمان پای برج و هتل بین‌المللی 5 ستاره بیشتر آشنا شوند.

در این کتاب به بلند ترین و بزرگترین بناها و برج‌های جهان  از 2 هزار و 550 سال پیش از میلاد تا سال 1998 اشاره کوتاهی شده است که از جمله آنها می‌توان به هرم خوفو اشاره کرد که در سال 2550 پیش از میلاد و به ارتفاع 146 متر ساخته شد. برج پیزا به ارتفاع 55 متر در سال 1350 میلادی ، برج ایفل  فرانسه به ارتفاع 300 متر در سال 1889 میلادی، برج سیرس با بنای 433 متری و آسمان خراش های کشور مالزی به ارتفاء 452 متر از جمله بناهای بلند جهان هستند که در این کتاب به طور مختصر به آن اشاره شده است.

اطلاعات مفید دیگری همچون "چرا میلاد در برابر باد و آتش ایمن است و هرگز ترک نمی‌خورد "در این کتاب برای کودکان جمع آوری شده است.

کد خبر 65059

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز