شنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۷ - ۲۱:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: افزایش روز افزون خریدهای اینترنتی در اروپا باعث شده است اقداماتی برای حفظ حقوق مصرف کنندگان در این قاره صورت گیرد

به گزارش واحد مرکزی خبر،به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز با افزایش بیش از پیش     خریدهای اینترنتی در اتحادیه اروپا قوانین جدیدی برای دفاع از حقوق مصرف کنندگان در حال شکل گیری است و کمیسیون اروپا در نظر دارد حقوق بیشتری را برای مصرف کنندگان اختصاص دهد تا این شهروندان بتوانند در محیطی امن تر در اینترنت خرید کنند.

قرار است با قوانین جدید مقررات خرید و فروش در اروپا قانونمند تر شود و اروپایی‌ها بتوانند در همه جای این قاره خرید‌های خود را انجام دهند.

کمیسر حمایت از حقوق مصرف کنندگان اتحادیه اروپا می گوید: قوانین جدید مهمترین قوانین اتخاذ شده طی سی سال گذشته برای دفاع از حقوق مصرف کنندگان است و در این قانون پیش بینی شده است که کالا ها در هر نقطه از اروپا به دست خریدار برسد.

وی می افزاید: همچنین قوانین جدیدی به تصویب رسیده است که بر اساس آنها در صورت وارد شدن خسارت به کالاهای مشتریان در هنگام حمل و نقل یا نرسیدن کالای درخواست شده، حداکثر طی هفت روز پول پرداخت شده به مشتری بازگردانده شود.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا در نظر دارد نگرانی شهروندان اروپایی را از خریدهای خارج از مرزهای کشورشان کاهش دهد.

بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر بیش از صد و پنجاه میلیون نفر از شهروندان اروپایی خریدهای اینترنتی انجام می‌دهند

کد خبر 65518

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز