سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت مایکروسافت 21 اکتبر (30 مهر) را روز جهانی مبارزه با تکثیر غیرقانونی معرفی کرده است

تلاشی برای بدست آوردن توجه جهانیان به تلاش‌های این شرکت در راستای مبارزه با افرادی که از تکثیر نرم‌افزارها سود می‌برند.

در راستای فعالیت‌های این روز، مایکروسافت برنامه‌هایی را در کشورهای گوناگون اجرا می‌کند که از جمله آن‌ها برپایی سمینار است که در آن به بررسی پرونده‌های حقوقی تکثیر غیر قانونی پرداخته می‌شود.

آخرین تلاش‌های مایکروسافت در این راستا، اضافه کردن‌های برنامه‌هایی مانند Windows Genuine Advantage  است که باعث امنیت بیشتر نسخه‌های ویندوز می‌شود. به این صورت که شما برای نصب نرم‌افزار‌های اصل شرکت مایکروسافت بر روی ویندوز، نیاز به نسخه اصل ویندوز خواهید داشت.

با وجود تمام تلاش‌های شرکت مایکروسافت برای تبلیغ ویندوز ویستا، ویندوز اکس‌پی همچنان پرطرفدارترین نسخه ویندوز است و بیشترین تکثیر غیر قانونی را نیز در بر می‌گیرد.

دیوید فین از شرکت مایکروسافت می‌گوید که شرکتش انتظار ادامه تکثیر غیر قانونی از ویندوز اکس‌پی را دارد و با وجود پرطرفدار ماندن آن و تلاش‌های مایکروسافت برای جایگزین کردن ویستا به جای اکس‌پی، این امر قابل به راحتی قابل پیش‌بینی است.

مایکروسافت و شرکت‌های نرم افزار پیشرفت‌‌هایی در این زمینه داشته‌اند چرا که برای مثال میزان تکثیر غیر قانونی در اروپای غربی از 78درصد در سال 1991 به 34 درصد کاهش پیدا کرده ‌است.

با این‌حال این میزان در بعضی از بازار‌ها به 90درصد نیز می‌رسد و در خود آمریکا این مقدار 20درصد است. به این معنی که از هر 5نرم‌‌افزار نصب شده بر روی کامپیوتر‌ها، یکی غیر اصل می‌باشد.

کد خبر 66371

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز