مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار منطقه 10 تهران گزارش کوتاهی از عملکرد شهرداری منطقه خود ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، سعید طلوعی شهردار منطقه 10 گفت: بر اساس سند راهبردی به طور دقیق و کامل کمبودها و نیازهای منطقه شناسایی شده تا با برنامه‌ریزی و به مرور شاهد تغییرات اساسی و مهم در منطقه 10 باشیم.

وی با اشاره به اینکه منطقه 10 به دلیل وجود بافت‌های فرسوده و تراکم ساخت و ساز یکی از مناطقی است که به شدت با کمبود فضا مواجه است، افزود: بر اساس سند راهبردی باید 200 میلیارد تومان صرف تملک در این منطقه شود تا بتوانیم سرانه فضاهای فرهنگی، تفریحی و فضاهای سبز را افزایش دهیم.

شهردار منطقه 10 تصریح کرد: برای ایجاد فضاهای خدماتی، رفاهی، تفریحی، ورزشی، فرهنگی و فضاهای سبز دیگر به زمین‌هایی که متراژ بالایی دارند مجوز احداث مجتمع های اداری یا تجاری داده نمی‌شود تا این املاک برای ایجاد فضاهای عمومی و رفع کمبودهای منطقه مورد استفاده قرار گیرند.

وی افزود: سونای دوقلوی جانبازان و شهدای آزادی از مهمترین پروژه‌هایی است که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید که امکان استفاده از آنها همزمان به صورت تفکیک شده برای خانم‌ها و آقایان وجود دارد.

دکتر طلوعی همچنین از بهره‌برداری بوستان هزار شهید با 16 هزار متر مربع زیر بنا طی یک ماه آینده خبر داد و گفت: این بوستان که در خیابان شهید عرب واقع شده است به آب نمای موزیکال مجهز شده و یکی از بهترین و زیباترین بوستانها منطقه محسوب می‌شود.

وی احداث چند مجموعه ورزشی، سالن تئاتر، کتابخانه، بوستان، 5 پاتوق محله، زمین چمن مصنوعی را از دیگر پروژه‌های در دست اجرا در این منطقه دانست و گفت‌: پارکینگ طبقاتی جانبازان و شهدای آزادی از دیگر پروژه‌های در دست اجرا است که می‌تواند در کاهش پارک‌های حاشیه‌ای و ترافیک تاثیر گذار باشد.

شهردار منطقه 10 همچنین از احداث 2 میدان میوه و تره بار طی یک ماه آینده خبرداد و گفت: با افتتاح این میادین 7 محله شهرداری منطقه 10 دارای میدان میوه و تره بار می‌شوند و تنها 3 محله دیگر باقی می‌ماند، احداث میدان میوه و تره بار در این محلات نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با ابراز امیدواری از بازسازی تمامی نهرهای منطقه تا پایان سال گفت: از 240 کیلومتر نهرهای این منطقه تا کنون حدود 140 کیلومتر مورد بازسازی قرار گرفته است که امیدواریم تا پایان سال تمام انهار قدیمی منطقه که مشکلات زیادی را به وجود آورده‌اند مورد بازسازی و باز پیرایی قرار گیرند.

طلوعی تصریح کرد: هر 2 هفته یک بار به اتفاق معاونان و شهرداران نواحی از پروژه‌ها بازدید می‌کنیم تا از نزدیک بر پیشرفت پروژه‌ها نظارت داشته باشیم.

وی با تاکید برآن که بافت‌های فرسوده یکی از مهمترین معضلات منطقه 10 محسوب می‌شوند گفت: برای حل مشکل بافت‌های فرسوده منطقه بارها از نزدیک با ساکنین گفتگو کرده‌ایم و به این نتیجه رسیده‌ایم که ساکنین منطقه برای نوسازی واحد های مسکونی خود نیاز به آن دارند که مکانی برای اسکان موقتشان در نظر گرفته شود، ما هم این موضوع را با سازمان نوسازی شهر تهران در میان گذاشته‌ایم و در حال حاضر 2 بلوک در خیابان هاشمی که قدیمی‌ترین و فرسوده‌ترین بافت‌های منطقه را دارد دردست نوسازی است.

طلوعی رویکرد شهروند مداری را در شهرداری تهران بسیار خوب و مثبت ارزیابی و تاکید کرد: مدیریت باید علاوه بر علمی بودن میدانی هم باشد که برای تحقق این امر باید مردم و مشکلاتشان به خوبی شناخته شوند و از نزدیک وضعیت و مشکلات هر محله هرچند کوچک مورد بررسی و توجه قرار گیرید.

وی افزود: همچنین باید اصل بر تکریم و احترام به نظرات و خواست‌های شهروندان قرار گیرد و همه مسئولین با شهروندان آنگونه برخورد کنند که توقع دارند با خودشان برخورد شود.

این مقام مسئول در مورد اجرای طرح ناحیه محوری هم گفت: من به این اصل اعتقاد شخصی دارم و معتقدم همان گونه که نگاه علمی و از بالا به پایین در ساختاری شهری یک ضرورت است باید به نگاه از پایین به بالا نیز توجه شود و تلفیقی از دید محله‌ای و کلان داشته باشیم و در کنار کارهای بزرگ و فرامنطقه‌ای کارهای خرد و محله‌ای غافل نشویم.

کد خبر 67261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز