همشهری آنلاین - دکتر یونس شکرخواه: سی‌ان‌ان یک فن‌آوری جدید نمایش را در عرصه ژورنالیسم تلویزیونی راه‌اندازی کرد.

این شبکه خبری تلویزیونی در ساعت ۷ و ۱۵ دقیقه بعد از ظهر سه شنبه ۴ نوامبر ۲۰۰۸ تصویر سه بعدی جسیکا یلین (Jessica Yellin) یکی از خبرنگارانش را از طریق هولوگرام به سبک جنگ ستارگان به استودیوی مرکزی پخش اخبار انتخابات منتقل کرد. در این لحظه وولف بلیتزر (Wolf Blitzer) گزارشگر مجری سی‌ان‌ان در نیویورک بود و جسیکا یلین از شیکاگو خبر می‌داد ولی تصویر به گونه‌ای به نظر می‌رسید که انگار جسیکا یلین در همان استودیوی منهتن (Manhattan) ایستاده و گزارش می‌دهد.

در این تکنیک که حالا به تکنولوژی هولوگرافیک (holographic technology) معروف شده است ۴۴ دوربین و ۲۰ کامپیوتر در استودیوها قرار داده می‌شوند تا تصویری سه بعدی و ۳۶۰ درجه‌ای را از فرد غایب در استودیو ظاهر کنند

جسیکا یلین در ضمن گزارش خبری‌اش گفت: در یک چادر در حاشیه پارک گرانت در شیکاگو در محاصره دوربین‌های وضوح بالای ۳۵ میلیمتری قرار دارم که با کامپیوترهای استودیوی نیویورک سینک شده‌اند

در همین حال خبرگزاری آلمان هم از واشنگتن گزارش داد که تصویر جسیکا یلین سه‌شنبه شب از شیکاگو به صورت تصویری هولوگرام در نیویورک ظاهر شد. و بلیتزر، مجری این شبکه به صورت مستقیم با تصویر یلین صحبت کرد.

این نوع انتقال تصویر که برای نخستین بار رخ می‌دهد؛  قرار است در برنامه‌های خبری سی‌ان‌ان مورد استفاده قرار گیرد.

تصویر یلین در حالی در استودیوی نیویورک ظاهر شد که اطراف بدنش منحنی‌های درخشانی داشت و به گفته بلیتزر یادآور تصویر پرنس لیا در فیلم علمی تخیلی جنگ ستارگان ۱۹۹۷ بود.

کد خبر 67539

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز