یکشنبه ۷ آبان ۱۳۸۵ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین‌: مجمع مردمی ملت‌های اوکساکا(APPO) اعلام کرد: از موانع خود عقب‌نشینی و ساختمان‌های دولتی در اوکساکا را تخلیه خواهد کرد.

به نوشته روزنامه ال‌موندو، سنن براوو رهبر مجلس ملت‌های اوکساکا در مصاحبه با خبرگزاری افه گفت: معترضان با نیروهای فدرالی که از سوی ویسنته فوکس رئیس‌جمهور مکزیک به اوکساکا اعزام شده‌اند درگیر نخواهند شد.

او افزود: ما به منظور ورود به مرحله‌ای از مبارزه مسالمت آمیز، از مواضعمان عقب‌نشینی می‌کنیم.

در همین چارچوب مجلس ملت‌های اوکساکا خواستار حضور مردم شهر در راهپیمایی شده که از میدان خوارس در 8 کیلومتری اوکساکا آغاز شده و به مناطق مرکزی شهر ختم می‌شود.

این راهپیمایی با هدف اعلام  مخالفت مردم با حضور اولیسس روییس فرماندار اوکساکا در این ایالت برگزار می‌شود.

روبرتو لوسرو از دیگر رهبران مجلس مردمی گفت:تظاهر کنندگان از مذاکره با اعضای ارشد فرمانداری استقبال می‌کنند اما با ضرب الاجل دولت موافق نیستند.

اما تنها چند ساعت پیش از اعلام عقب نشینی معترضان فلورنتینو لوپس در مصاحبه‌ای مخالفت خود را با تحویل شهر به ماموران پلیس فدرال اعلام کرده بود و گفته بود ورود آن‌ها به شهر خوشایند اهالی نخواهد بود.

لوپس حتی از مردم خواسته بود با هدف تقویت هسته‌های مقاومت در شهر به خیابان‌ها بریزند و عبور ومرور در مرکز شهر را مختل کنند.

او همچنین خواستار آن شده بود که‌مردم اوکساکا  نیز مانندآنچه در میدان سوکالو مکزیکو سیتی اتفاق افتاد، در مرکز شهر تجمع کنند،اما تنها ساعاتی پس از این درخواست مجلس ملت‌های اوکساکا اعلام کرد از مواضع خود به نفع مبارزه مسالمت آمیز عقب نشینی خواهد کرد.

از سویی دیگر رهبران بخش 22 سندیکای ملی کارکنان آموزشی نیز متذکر شد که آموزگاران ایالت اوکساکا روز دوشنبه آینده و پس از 5 ماه اعغتصاب در سراسر ایالت به کلاس‌های درس بازخواهند گشت.

کد خبر 6769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز