جمعه ۲۴ آبان ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از اعضای ارشد سنای آمریکا در حال معرفی لایحه‌ای در ماه ژانویه است که سرویس دهنده‌های اینترنت مانند AT&T را از اعمال محدودیت‌های دسترسی به مطالب، بازمی‌دارد.

سناتور دمکرات؛ بایرون دورگان از ایالت داکوتای شمالی معتقد است با وجود حرکت‌های گذشته در اجرای چیزی که به بیطرفی شبکه‌ای معروف است، نیاز به قانونی هست که شرکت‌های مخابراتی آمریکا را از تبعیض قائل شدن در ارائه خدمات به سایت‌های اینترنتی بازدارد.

فرنی ولینگز، مشاور سناتور دورگان در امور مخابراتی در همایشی در دانشگاه حقوق نبراسکا که به مناسبت انتخاب باراک اوباما برگزار شده بود گفت: "ما احساس می کنیم که اعمال قانون حتماً لازم است."

سناتور دورگان در این زمینه به شدت تأثیرگذار بوده‌است و زمانی که این لایحه برای تصویب دوباره به سنا بازگردد، در میان دموکرات‌های عالی رتبه کمیته تجارت سنای آمریکا خواهد بود.

سرویس دهنده‌های اینترنت از جمله Verizon  و شرکت کابل کشی Comcast می گویند که بدون دخالت دولت نیاز به کنترل ترافیک در حال رشد شبکه خود دارند.

شرکت‌هایی تولید کننده محتوا می‌گویند که سرویس دهنده‌های اینترنت برای کنترل یا توقف ترافیک سایت‌هایی مثل سایت‌های دانلود فیلم یا سایت‌هایی با موضوعات به خصوص، بیش از اندازه قدرت دارند.

باراک اوباما از طرفداران بیطرفی شبکه‌ای است.فرنی ولینگز معتقد است که انتخاب او به عنوان رئیس جمهور آمریکا و ورود دمکرات‌های دیگر می‌تواند جنبشی به تصویب این لایحه بدهد.

کمسیون ارتباطات فدرال، شرکت‌هایی مانند Comcast را از دخالت در به اشتراک گذاشتن موضوعات مختلف توسط کاربران منع کرده است و این امر به گفته یکی از مسئولان شرکت AT&T وجود تصمیمات قانونی مسئولان در این زمینه را ثابت می‌کند.

Comcast نیز شکایاتی را بر علیه کمسیون ارتباطات فدرال تنظیم کرده‌است که در صورت طرفداری دادگاه فدرال از Comcast در این زمینه، احتمال تصویب قانون بیشتر خواهد شد.

کد خبر 68290

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز