یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه اجتماعی فیس‌بوک، برنده پرونده شکایت از یک هرزنامه‌نویس کانادایی شد

دادگاه ایالت کالیفرنیا آدام گوربز اهل مونترال کانادا را برای نشر هرزنامه‌ها با مضامین غیر اخلاقی در سایت فیس‌بوک به پرداخت 873 میلیون دلار متهم کرد.

شبکه اجتماعی فیس‌بوک که مرکز آن در شهر پالو آلتو ایالت کالیفرنیای آمریکاست، امیدوار است که رای دادگاه علیه این هرزنامه‌نویس باعث وحشت دیگر هرزنامه‌نویسان در اینترنت شود.

مکس کلی، مدیر امنیت سایت فیس بوک می‌گوید: "هرکسی که به صورت سازنده‌ای در فیس‌بوک شرکت می‌کند باید با اطمینان بداند که ما همواره در حال ایمن نگاه داشتن اعضای فیس‌بوک هستیم."

گوربز با کلاه‌برداری از افراد و ارجاع آن‌ها به سایت‌هایی که ظاهری رسمی دارند، کلمه عبور و کاربری اعضای فیس‌بوک را به سرقت می‌برده ‌است؛ عملی که در اینترنت به حمله فیشینگ معروف است.

وی بعد از پیدا کردن دسترسی به پروفایل افراد در سایت فیس‌بوک، با تنظیم برنامه‌هایی شروع به ارسال بیش از 4 میلیون تبلیغات اجناسی غیرقانونی می‌کرده‌است.

وکیل شبکه اجتماعی فیس‌بوک در اظهارات خود بر علیه گوربز می‌نویسد: "با وجود تمام تلاش‌ها برای ریشه کن کردن هرزنامه‌ها، فن‌آوری کنونی اجازه مسدود کردن دسترسی هرزنامه‌نویسان به محتوای سایت را نمی‌دهد."

کد خبر 69574

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز