همشهری آنلاین: مسئول هیئت پزشکی حج در مکه از حجاج ایرانی‌خواست از خرید داروهایی که نام کشور سازنده روی بسته‌بندی آن قید نشده ،خودداری کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نادری با اشاره به اینکه این داروها متعلق به برخی کشورهای قاره ‌آفریقاست توصیه کرد زائران داروهای مورد نیاز خود را در عربستان از بیمارستان‌های ایران تهیه کنند.

ایران در کشور عربستان در موسم تمتع 2 بیمارستان در مکه و مدینه دایر کرده است که شبانه‌روزی و رایگان به زائران خدمات می‌دهد.

این بیمارستان‌ها از بخش‌های گوناگون مانند رادیولوژی، آزمایشگاه، اورژانس، داروخانه، CCU، بخش مردان و زنان، ارتوپدی، روانپزشکی، کلینک‌های تخصصی چشم، گوش و حلق و بینی، جراحی عمومی و...تشکیل شده است.

این بیمارستان ها تقریباً مجهز هستند ودر عین حال با عربستان هم هماهنگ شده است تا زائران ایرانی بتوانند از بیمارستان‌های این کشور نیز استفاده کنند.

هم چنین در هر کاروان یک پزشک حضور دارد که خدمات اولیه درمانی را به زائران ایرانی ارائه می‌دهد. در صورتی که پزشک کاروان نتواند پاسخگو باشد با ارجاع بیمار به بیمارستان، کارکنان بیمارستان خدمات لازم را به زائران می‌دهند.

به گزارش منابع پزشکی هم اکنون ابتلاء به سرماخوردگی بین زائران ایرانی در عربستان شدت گرفته است.

کد خبر 69792

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز