مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۲
۰ نفر

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که زنجبیل مثل دو داروی مفنامیک اسید و بروفن در کاهش درد دیسمنوره یا قاعدگی دردناک مؤثر است

اما مصرف زنجبیل مانند دو داروی نام برده عوارض جانبی ندارد. یکی از شایع‌ترین اختلالات ژنیکولوژی، دیسمنوره یا قاعدگی دردناک است، به‌طوری که حدود 50 تا 70 درصد زنان به آن مبتلا هستند.

زنجبیل، یکی از بهترین شفا بخش‌های طبیعی برای درمان بیماری‌های مسافرت، حالت تهوع و سرگیجه در غرب مطرح بوده و بر خلاف بعضی داروهای مرسوم این بیماری‌ها، هیچ عوارض جانبی منفی ندارد.

در تحقیقی که در دانمارک انجام شد به 40نفر از دانشجویان نیروی دریایی یک گرم پودر زنجبیل و به 40 نفر دیگر مقداری پلاسبو (دارونما) داده و مشاهده شد که زنجبیل به‌مراتب در کاهش دفعات استفراغ و از بین بردن عرق سرد مؤثرتر بود. بعضی متخصصان زنجبیل را برای درمان تهوع صبحگاهی دوران حاملگی توصیه می‌کنند.

البته لازم به تذکر است در این زمینه همیشه با پزشک مشورت کنید. مطالعات نشان داده که زنجبیل می‌تواند باعث جلوگیری از تهوع ناشی از عمل جراحی و شیمی درمانی شود. مطالعات بالینی صورت گرفته در لندن نیز نشان داد که مصرف یک گرم پودر زنجبیل در جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ بعد از عمل جراحی به اندازه داروهای آرام بخش مرسوم مؤثر است.

خاصیت گرم کنندگی و فعال کنندگی زنجبیل آن را به‌عنوان شفابخش خانگی معرفی کرده است. دلیل معجزه گر بودن زنجبیل، اجزای تشکیل‌دهنده اصلی زنجبیل شامل نشاسته، اسانس‌ها مانند زینجیبرن که به زنجبیل بوی خاص می‌دهد و رزین است.

کد خبر 72194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز