سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: مدت زمان سفر عمره مفرده از 15 روز به 12 روز کاهش یافت. مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت به همشهری گفت:

کاهش مدت سفر عمره تاثیری در قیمت عمره ایجاد نمی‌کند.

عبدالله نصیری در باره کاهش مدت سفر عمره اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اعزام زائران به عمره از این به بعد 12روزه، انجام خواهد شد. مدت عمره مفرده سال‌های گذشته در 2 گروه 10 و 15 روزه بود که اکنون این مدت به 12 روز تعدیل شده‌است.

وی درخصوص هزینه سفر به عمره نیز گفت: با توجه به تخریب هتل‌های اطراف حرم اجاره بهای مسکن نسبت به حج سال گذشته گران‌تر شده است، به همین دلیل هزینه اعزام‌های جدید عمره کاهش نمی‌یابد.

نصیری در ادامه افزود: همچنین با توجه به اینکه با کاهش روزهای اعزام زائران به عمره فقط 2 روز هزینه غذای آنها کم می‌شود، به همین دلیل این موضوع تفاوتی در قیمت آن ایجاد نخواهد کرد.

وی از افزایش ظرفیت اعزام زائران به عمره خبر داد و اظهار داشت: هر ساله حدود 600 هزار نفر به عمره اعزام می‌شوند که با توجه به کاهش روزهای اقامت زائران در عربستان، ظرفیت اعزام زائران 30 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

مدیرکل روابط عمومی سازمان حج در باره اینکه گفته می‌شود اعزام‌ها از ماه آینده آغاز می‌شود تصریح کرد: هنوز زمان اعزام متقاضیان عمره به سرزمین وحی مشخص نیست.

وی در باره هزینه‌های عمره نیز عنوان کرد: این هزینه‌ها براساس رشد عمومی قیمت‌ها تعیین خواهد شد. امسال بیش از 3 میلیون و 370 هزار متقاضی برای اعزام به عمره ثبت‌نام کردند.

کد خبر 73499

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز