چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین-کیوان مافی: سی‌ان‌ان در پوشش خبری مراسم سوگند اوباما از Photosynth مایکروسافت استفاده کرد

سایت سی‌ان‌ان روز سوگند باراک اوباما را با تکنولوژی تازه‌ای همراه کرد تا خاطره گزارشگر هولوگرام را به این زودی فراموش نکنیم.

سی‌ان‌ان از مخاطبانش خواسته بود تا هر صحنه و لحظه‌ای را که می‌توانند از محوطه کاخ‌سفید عکس بگیرند تا با استفاده از تکنولوژی Photosynth آن‌ها را نمایش بدهد. [صفحه CNN]

Photosynth در حقیقت نوآوری جدیدی از مایکروسافت است که می‌تواند در Virtual Earthقدی برای googleearth علم کند.

ادغام تصاویر دوبعدی و تشکیل یک فضای سه‌بعدی کاری است که این نرم‌افزار انجام می‌دهد؛ ابتدا تشخیص نقاط مشترک و برجسته به روی همه عکس‌ها و سپس تلفیق عکس‌ها برای تشکیل تصویر سه‌بعدی.

مخاطبان حتی می‌توانستند عکس‌های کوچک و بی‌کیفیتی را که با دوربین تلفن‌همراه گرفتند را برای سی‌ان‌ان ارسال کنند، البته از آن‌هایی که دوربین‌های بهتری داشتند خواسته شده بود که عکس‌های wide-angle, midrange and zoom از صحنه‌ها ارسال کنند.

البته رقبا هم خیلی بیکار نبودند و گزارش چندرسانه‌ای را به این راحتی فراموش نکردند. MSNBC امکان ارسال فیلم‌هایی که مخاطبانش از این مراسم را گرفته بودند به صورت آنلاین فراهم کرده بود و The New York Times از بخشی به نام آلبوم خوانندگان را فعال کرد تا خوانندگانش که در این مراسم حضور داشتند از خودشان عکس بگیرند و در این بخش به نمایش دهند.[صفحه NewYorkTimes]

کد خبر 73579

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز