دوشنبه 2 مهر 1397 | به روز شده: 1 ساعت و 21 دقیقه قبل

HAMSHAHRIONLINE

The online version of the Iranian daily Hamshahri
ISSN 1735-6393
پنجشنبه 3 بهمن 1387 - 20:20:52 | کد مطلب: 73657 چاپ

چطور از کمر در محل کار محافظت کنیم؟

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
پس از یک روز طولانی در محل کار، کمر شما ممکن است در نتیجه ایستادن یا نشستن طولانی مدت مالامال از درد و ناراحتی باشد.

 این توصیه‌ها می‌تواند به تخفیف کمردرد شما در محل کارتان کمک کند:

  • به وضعیت نشستن یا ایستادن خود توجه داشته باشید. جوری بنشینید یا بایستید که گوش‌ها، لگن و شانه‌های‌تان در وضعیت قائم قرار گیرند.
  •  از ایسنادن برای مدت‌‌های طولانی پرهیز کنید. اگر مجبوربد بایستید، از یک چارپایه استفاده کنید و یه نوبت هر پای‌تان را روی آن بگذارید.
  •  اگر مقدار زیادی راه می‌روید، از کفش‌های راحت و کف بالشتکی و بدون پاشنه استفاده کنید.
  • ازصندلی با پشتی قائم، و قابل‌تنظیم استفاده کنید، که دارای دسته باشد، و پشت میزکارتان از صندلی چرخدار استفاده کنید.
  •  پاهای‌تان را زیر میز کارتان به راست نگهدارید، به طوری که زانوهای‌‌تان بالاتر از سطح لگن‌تان قرار گیرد.
  •  هنگامی که پشت میز‌تان نشسته‌اید، یک حوله یا بالش را پشت گودی کمرتان روی صندلی بگذارید.

HealthDay News, 22 Jan., 2009

در همین زمینه: