چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۴:۴۷
۰ نفر

گروه ورزشی: همزمان با روزهایی که لیورپول برای قهرمانی می‌جنگد، مشکلات تازه‌ای خارج از زمین برای این تیم به وجود آمده.

تمایل مالکان باشگاه به فروش آن، خودداری بنیتس از تمدید قرارداد، دادگاهی شدن جرارد به دلیل درگیری در یک رستوران و ناآمادگی رابی کین، خرید گران تابستانی، دلایلی است که تمرکز لیورپول را در روزهای حساس فصل بر هم زده. لیورپول در 20 سال اخیر هیچ وقت به قهرمانی این قدر نزدیک نشده، ولی تساوی‌های زیاد در هفته‌های اخیر موجب شده تا منچستریونایتد جای این تیم در صدر جدول را بگیرد.

لیورپول امشب در حالی میهمان ویگان است که با 47 امتیاز، تفاضل گل کمتر و یک بازی بیشتر نسبت به منچستریونایتد در رده دوم است. (بدون احتساب بازی دیشب منچستریونایتد مقابل وست‌برام).

دو تساوی مقابل استوک و اورتون در لیگ برتر و تساوی یکشنبه‌شب مقابل اورتون در جام حذفی موجب شده تا هواداران نسبت به آمادگی این تیم دچار تردید شوند. در آخرین بازی، بنیتس نام رابی‌کین را حتی در فهرست ذخیره‌ها هم قرار نداده بود و این احتمال انتقال مهاجمی را که تابستان امسال با بیش از 20 میلیون پوند به آنفیلد آمده، قبل از پایان ماه ژانویه افزایش داده.

فرناندو تورس هم مصدومیتش را به تازگی پشت‌سر گذاشته و هنوز کاملا آماده به نظر نمی‌رسد، ولی پاس دیدنی او به جرارد که به گل تساوی مقابل اورتون در جام حذفی منجر شد، بنیتس را متقاعد کرده که او به دوران اوج نزدیک می‌شود. سرمربی لیورپول درباره هماهنگی تورس و جرارد می‌گوید: «همه ما می‌دانیم که درک متقابل این دو در فصل گذشته تعیین‌کننده بود. حالا هردو بازگشته‌اند و این فصل هم می‌تواند همینطور باشند. در برخی بازی‌ها، آنها با مهارت‌شان می‌توانند مدافعان را تسلیم کنند. گلی که آنها در بازی مقابل اورتون ساختند، استثنایی بود. حرکتی که تورس روی این گل نشان داد، ثابت می‌کند که او خیلی به آمادگی نزدیک شده.»

ویگان که در بازی رفت تا دقیقه 80 با دو گل از لیورپول پیش بود و بعد از 10 نفره شدن با نتیجه 3 بر 2 مغلوب شد، حریف آسانی برای لیورپول به نظر نمی‌رسد. ویگان که در رده هفتم قرار دارد، دو بازی اخیرش را باخته است. علاوه بر این، امیل هسکی و پالاسیوس، دو مهره اصلی هجومی تیم هفته گذشته به آستون‌ویلا و تاتنهام پیوستند.

در عوض ویگان سه خرید جدید داشته که مشهورترین آنها میدو، مهاجم مصری است و به احتمال زیاد استیو بروس از تمام آنها برای بازی امشب استفاده می‌کند. یکی دیگر از این بازیکنان رودالگا مهاجم کلمبیایی است که از باشگاه مکزیکی نکالسکا خریداری شده و بروس نسبت به موفقیت او خوشبین است: «اگر او هم مثل سایر بازیکنان آمریکای جنوبی باشد که خریده‌ایم، گوهر دیگری صید کرده‌ایم. باور دارم که این پسر موفقیت زیادی به دست می‌آورد. او سریع و قوی است و شم گلزنی خوبی دارد و معتقدم می‌تواند در لیگ برتر بدرخشد.» امرزکی ستاره مصری ویگان که در بازی رفت زننده هر دو گل تیمش بود هم می‌تواند برای لیورپول تهدیدی بزرگ باشد.

اورتون – آرسنال

آرسنال که با وجود 3 پیروزی متوالی هنوز نتوانسته از رتبه پنجم بالاتر برود، امشب در خانه اورتون بازی سختی دارد. مردان ونگر 41 امتیاز دارند و برای کاهش فاصله‌شان با تیم‌های صدرنشین، به ویژه آستون‌ویلا که در رده چهارم است، نیاز به پیروزی در گودیسون پارک دارند ولی دیوید مویس سرمربی اورتون که در روزهای اخیر توانسته 2 بار لیورپول را متوقف کند، استاد بازی دفاعی است. اورتون که شروع خوبی نداشت حالا توانسته به رتبه ششم صعود کند و در 5 امتیازی آرسنال ایستاده. آرتتا، هافبک اسپانیایی که یکی از گزینه‌‌های ونگر برای جانشینی فابرگاس بود، طراح اصلی حملات اورتون است و با فلاینی، هافبک بلژیکی و تیم کاهیل مهاجم استرالیایی مثلث خطرناکی ساخته است.

آرسنال که در آستانه عقد قرارداد با آرشاوین قرار دارد، توانسته با غیبت مهره‌های کلید‌ی‌اش کنار بیاید. در غیاب فابرگاس، والکات و روسیچکی، آرسنال توانسته مقابل پورتسموث، بولتون و هال سیتی به پیروزی برسد و شرایط نسبتا خوبی دارد. همچنین ادواردو مهاجم کروات آرسنال که سال گذشته دچار شکستگی ساق پا شد، در تیم‌ ذخیره‌های آرسنال چند بار به میدان رفته و به زودی می‌تواند در ترکیب آرسنال به میدان برود. بازی رفت دو تیم در ورزشگاه امارات با پیروزی 3 بر یک آرسنال به پایان رسید.

چلسی – میدلزبورو

چلسی هم که بعد از شکست سنگین مقابل منچستریونایتد به رده سوم سقوط کرده (بدون احتساب بازی دیشب آستون‌ویلا) هنوز برای قهرمانی ناامید نیست و بازیکنان این تیم مصمم هستند با پیروزی در بازی‌های بعدی از حیثیت‌شان دفاع کنند. چلسی که دو امتیاز با لیورپول فاصله دارد، امشب میزبان میدلزبورو است و می‌خواهد با کسب 3 امتیاز با روحیه خوبی برای سفر به آنفیلد آماده شود.

میشائیل بالاک که با زدن دو گل به ایپسویچ ستاره تیمش در پیروزی 3 بر یک در جام حذفی بود روزهای آتی را هفته‌ای سرنوشت‌ساز برای چلسی می‌داند. برای هافبک آلمانی چلسی، تنها پیروزی در خانه لیورپول می‌تواند چلسی را به مسیر قهرمانی بازگرداند: «می‌دانیم که پیروزی در آنفیلد دشوار است ولی غیرممکن نیست. اگر می‌خواهیم به صدر برگردیم باید در آنجا پیروز شویم ولی فعلا باید روی بازی چهارشنبه تمرکز کنیم. ما در خانه امتیازات زیادی از دست داده‌ایم و باید مراقب باشیم. در این فصل نتوانسته‌ایم مقابل تیم‌های بزرگ نمایش خوبی داشته باشیم. اگر می‌خواهیم به قهرمانی برسیم، باید این رویه تغییر کند.»

میدلزبورو اخیرا نتایج ضعیفی گرفته و به رده هجدهم سقوط کرده ولی مسئولان باشگاه هنوز به گرت‌ساوت گیت اعتماد دارند. کیت لمب مدیر اجرایی باشگاه می‌گوید: «قطعا به گرت زمان می‌دهیم تا وضعیت را بهتر کند. هنوز به او اعتماد داریم و گرت کسی است که می‌تواند این ماموریت را انجام دهد. ساوت گیت تابستان امسال تغییرات زیادی ایجاد کرد و بازیکنان جوان زیادی آورد تا میانگین سنی تیم را پایین بیاورد. او برای ساختن یک تیم جدید به زمان نیاز دارد و ما معتقدیم که او در مسیر صحیحی حرکت می‌کند.»

میدلزبورو در بازی رفت در خانه با 5 گل مغلوب چلسی شد ولی لمب ترسی از حریف امشب تیمش ندارد: «بازی در چلسی دشوار است ولی در چند فصل گذشته در آنجا نتایج خوبی گرفته‌ایم و این بار هم نمایش خوبی خواهیم داشت.»منچسترسیتی هم که در رده یازدهم قرار دارد پس از جنجال‌های روزهای اخیر امشب میزبان نیوکاسل است. روبینیو به تمرینات تیم بازگشته و کرگ بلامی خرید جدید باشگاه برای اولین بار در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد.

کد خبر 74101

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز