سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان میراث فرهنگی استان کرمان از آغاز کار یک گروه باستان‌شناسی جدید از ابتدای اسفند در بخش مربوط به شهر دقیانوس در جیرفت خبر داد.

علی کارنما، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: کار گروه باستان‌شناسی مشترک ایرانی و ایتالیایی در قبرستان مطوط‌آباد جیرفت به‌پایان رسیده است و در قلعه کوچک نیز به روزهای پایانی نزدیک می‌شود.

وی گفت: از ابتدای اسفندماه، قرار است حمیده چوبک ـ باستان‌شناس ـ در بخش مربوط به شهر دقیانوس کار خود را آغاز و در مسجدی که پیش از این، مقداری از آن به‌دست آمده بود، کاوش کند. اعتبار این کاوش از محل اعتبارات استانی تأمین شده است و به‌مدت تقریبا دوماه ادامه می‌یابد.

 در هفتمین فصل کاوش باستان‌شناسی جیرفت که از 16 دی‌ماه 1387 با همکاری مشترک کارشناسان ایران و ایتالیا و بدون حضور سرپرست فصل‌های گذشته‌ این کاوش‌ها ـ یوسف مجیدزاده ـ انجام شد، نخستین تدفین سالم در گورستان مطوط‌آباد کشف شد.

به گفته‌ نادر علی‌دادی سلیمانی ـ سرپرست ایرانی این کاوش ـ این تدفین در عمق چهار متری از لایه‌های سطح زمین و در راستای شمال ـ جنوب به حالت جنینی بوده است.

کد خبر 75499

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز