شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

سیدرضا اکرمی* متأسفانه چندی پیش بعضی از مامورین امر به معروف و نهی از منکر عربستان سعودی به جای تذکر و راهنمایی با برخی از زائران شیعه عربستان در شهر مدینه برخورد فیزیکی انجام دادند

 که موجب درگیری شد که در پی آن عده زیادی مجروح شده و عده‌ای هم بازداشت شدند؛ اقدامی که به‌نظر می‌رسد قطعا به صلاح حکومت عربستان نبود.شیعه به زیارت پیامبر و ائمه اطهار اعتقاد ویژه‌ای دارد و برای زیارت آدابی نیز قائل است اما گروهی از اهل سنت نسبت به زیارت آنگونه که شیعیان عمل می‌کنند باور ندارند بنابراین ماموران امر به معروف و نهی از منکر نسبت به زیارت شیعیان مدینه و همچنین برگزاری مراسم عزاداری آنان در ایام رحلت پیغمبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اینگونه واکنش نشان دادند در حالی که باید برخورد عاقلانه‌‌تری از سوی آنان صورت می‌گرفت. از سوی دیگر عزاداری شیعیان مدینه در حرم نبوی چیزی نبود که مخل امنیت مملکتی و حکومتی عربستان باشد و این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

هرچند برخوردهای پیش‌آمده یک مسئله داخلی محسوب می‌شود و نمی‌توان در سطح دولتی و حکومتی در امور داخلی این کشور مداخله کرد اما به‌طور کلی روش برخورد نیروهای امر به معروف و نهی از منکر با توجه به اینکه در ایام حج و عمره هم بارها شاهد رفتارهای مشابه از سوی آنان بوده‌ایم، اصلا مناسب نبوده و جمهوری اسلامی ایران به این رفتارها معترض است.

همچنین باید توجه داشت یکی از توطئه‌های دشمنان ایجاد تفرقه بین مذاهب مختلف به‌ویژه میان مسلمانان است؛ بنابراین باید این توطئه‌ها را با هوشیاری خنثی کرد تا دشمنان نتوانند به اهداف خود برسند.

از سوی دیگر در آستانه هفته وحدت قرار داریم؛ به همین دلیل همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی در همه کشورهای اسلامی باید متحد شوند و مراقب توطئه‌های دشمن باشند، زیرا رمز خنثی کردن فتنه‌های دشمنان وحدت همه مسلمانان است.

* نماینده مردم تهران در مجلس

کد خبر 76175

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز