دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

حمید ضیایی​پرور: در تمامی محیط نمایشگاه که مساحتی حدود 250هزارمترمربع را شامل می‌شد پوشش خطوط اینترنت پرسرعت بی‌سیم فعال بود و هر یک از شرکت‌ها می‌توانستند از طریق شماره اشتراک خود در محیط نمایشگاه از شرکت خدمات‌دهنده اینترنت خود استفاده کنند.

علاوه بر آن برای استفاده بازدید‌کنندگان نیز در اکثر سالن‌ها بخش‌هایی اختصاصی برای متصل شدن به اینترنت بی‌سیم در نظر گرفته شده بود که افراد می‌توانستد ضمن استراحت روی مبلمان موجود در این محل‌ها از اینترنت نیز استفاده کنند.

همچنین تمامی غرفه‌ها مجهز به اینترنت کابلی بود و درصورت نیاز از این امکان مسئولان غرفه‌ها از آن استفاده می‌کردند. روش کابلی برای شرکت‌های خارجی بیشتر مقرون به صرفه بود و از آن استقبال کرده بودند. با روشن کردن سیستم وای‌فای لپ تاپ می‌شد حداقل 35 شبکه بدون سیم را شناسایی کرد. علاوه بر این شبکه بندی رایانه‌های شرکت‌ها نیز به شیوه بی‌سیم صورت گرفته بود که این امر روی رایانه‌هایی که سیستم وای‌فای آنها روشن بود به خوبی قابل مشاهده بود.

معرفی خدمات اکثر شرکت‌ها برای بازدید‌کنندگان به وسیله اینترنت و به‌صورت آنلاین صورت می‌گرفت. حتی در غرفه مایکروسافت بازی‌های آنلاین توسط کاربران جوان اجرا می‌شد. یکی از محاسن غرفه امسال ایران وجود اینترنت پر سرعت در غرفه بود. در این غرفه 10 خط ارتباط اینترنتی به شیوه کابلی با سرعت 54 مگا بیت در ثانیه دردسترس شرکت‌ها بود. این امر کار همه را راحت‌تر کرد و تا حد زیادی نزد مشتریان خارجی و بازدید‌کنندگان آبروداری هم می‌کرد.

یک مسئول کانتر در غرفه ایران می‌گفت: ما بلافاصله بعد از برقراری ارتباط با مشتری یا نمایندگان شرکت‌های خارجی اقدام به ارسال ایمیل تشکر‌آمیز و رزومه و توانمندی‌های شرکت خود می‌کنیم. این اقدام باعث می‌شود تا در زمان کوتاه‌تری حتی پیش از اتمام نمایشگاه، امکان عقد قرار داد تجاری میان ما فراهم شود. در سالن خبرنگاران یا همان پرس سنتر نیز حداقل 100 دستگاه رایانه برای استفاده ژورنالیست‌ها در نظر گرفته شده بود.
در یک نظرسنجی که اخیرا در میان آلمانی‌ها انجام شده بود آنها گفته بودند که اینترنت برای آنها از نان شب هم واجب‌تر است.

hمروز اینترنت پرسرعت در همه شرکت‌های تجاری، صنایع و کارخانجات کاربرد دارد. موبایل‌ها، پی دی‌ای‌ها، لپ تاپ‌ها، دوربین‌های ویدئویی، خودروها، فروشگاه‌ها، کیوسک‌ها، رسانه‌ها و تجهیزات مختلف یکی پس از دیگری در حال متصل شدن به اینترنت هستند و بدون اینترنت، تجارت، صنعت و کسب و کار معنایی ندارد.

در شعار امسال سبیت آمده: اینترنت به منزله خون جاری در قلب جامعه اطلاعاتی مدرن است.

کد خبر 76840

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز