یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشگاه جندی شاپور یا شهید چمران، مهرماه سال 1334 تاسیس شد.

دانشگاه شهید چمران اهواز

قدمت دانشگاه جندی شاپور به سده پنجم یا چهارم میلادی بازمی‌گردد.

این دانشگاه تا آغاز انقلاب اسلامی به همین نام شناخته می‌شد. دانشکده کشاورزی اولین دانشکده راه اندازی شده در دانشگاه و رشته‌های کشاورزی، ادبیات، ریاضی و پزشکی از اولین رشته‌های ارائه شده در دانشگاه جندی شهید چمران می‌باشد.

در خرداد سال 1337 نخستین گروه 38 نفری فارغ التحصیلان دانشکده کشاورزی دانشگاه جندی شاپور طی مراسمی گواهینامه خود را دریافت کردند.

دانشکده‌های مهندسی، الهیات در بدو شروع انقلاب اسلامی و مجتمع دزفول در سال 1366 و مابقی دانشکده‌ها پیش از انقلاب اسلامی شروع به فعالیت کرده‌اند.

با توجه به صنعتی بودن ناحیه خوزستان فعالیت‌های تحقیقاتی دانشگاه شهید چمران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ده‌ها تألیف و ترجمه و صدها طرح تحقیقاتی حاصل تلاش‌های محققین این دانشگاه می‌باشد.

بیش از 170رشته در 57 گروه آموزشی و 13 دانشکده در حال فعالیت در این دانشگاه می‌باشد و رشته‌های پزشکی نیز به دانشگاه مستقلی تحت نام دانشگاه علوم پزشکی اهواز تبدیل شدند.

در اکثر رشته‌ها دوره لیسانس و فوق لیسانس و در رشته‌های کشاورزی، علوم تربیتی، ریاضی، دامپزشکی، شیمی دوره‌های دکتری برگزار می‌شود.

دانشگاه شهید چمران دارای فضای آموزشی بسیار وسیع و مناسبی می‌باشد، بطوریکه در بین دانشگاه‌ها یکی از چهار دانشگاه بزرگ کشور و بزرگترین دانشگاه در جنوب و غرب کشور است.

منبع مورد استفاده برای این مدخل

کد خبر 78218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز