یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

کیکاووس زیاری: نفوذی قصه ناگفته‌های جنگ تحمیلی را تعریف می‌کند.

این فیلم که هم‌اکنون در حال تدوین است، داستان گروهی از اسیران ایرانی را بازگو می‌کند که سال‌ها پس از پایان جنگ و دوران اسارت،در جامعه با مسائل و مشکلاتی  روبه‌رو می‌شوند. قصه فیلم تلاش دارد نگاهی صادقانه به این مشکلات و مسائل داشته باشد.

امیر جعفری و جمشید هاشم پور / عکس: حافظ احمدی

نقش‌های مختلف نفوذی را جمشید هاشم‌پور، نسرین مقانلو، امیر جعفری، محمد کاسبی، قاسم زارع، رامین راستاد و هوشنگ توکلی  بازی کرده‌اند. در زمان تولید فیلم قرار بود جمال شورجه کارگردانی آن را انجام دهد ولی با انصراف او، کارگردانی فیلم به احمد کاوری و مهدی فیوضی سپرده شد. شورجه که فعالیت فیلم‌سازی‌اش را اواسط دهه شصت با ساخت فیلم‌های جنگی شروع کرد، پس از «وعده دیدار»- که حدود هشت سال قبل ساخته شد- فیلم تازه‌ای را جلوی دوربین نبرده است. فیلم‌نامه نفوذی را داود امیریان نوشته و تدوین آن را حسن ایوبی انجام می‌دهد. همه صحنه‌های فیلم در تهران و پرندک توسط حسن پویا فیلم‌برداری شده است.

سازندگان نفوذی کار فیلم‌برداری را در دو بخش شهری و اردوگاهی انجام دادند. آنها پس از پایان فیلم‌برداری صحنه‌هایی که در سطح شهر اتفاق می‌افتد، صحنه‌های اردوگاه را در پادگان پرندک فیلم‌برداری کردند که در نزدیکی کرج قرار دارد. یک سکانس فیلم هم در شهرک دفاع مقدس فیلم‌برداری شد. سازندگان فیلم برای فیلم‌برداری صحنه‌های مربوط به اردوگاه، دکورهای یک اردوگاه را در پرندک درست کرده‌اند.

وکیل مشت‌زن

قصه فیلم کمدی«وکیل مشت‌زن» در شهری در کنار دریا اتفاق می‌افتد.

«متیو مکوناهی» نقش اصلی این فیلم را بازی می‌کند. خط اصلی قصه در باره یک مشت‌زن ماجراجوست که پرونده‌های قانونی موکلین خودش را با کمک مشت‌های سنگین خویش، به پیروزی می‌رساند. زمانی که قرار می‌شود کارهای این مشت‌زن شکل قانونی  بگیرد، مشکلات او هم شروع می‌شود. فیلم‌نامه را دو وکیل معروف نوشته‌اند و گفته می‌شود هدف از تولید فیلم، آشنا کردن تماشاگران با قانون  است. «دیوید اوراسل» برای کارگردانی فیلم انتخاب شده است.

متیو مکوناهی

او چند سال قبل کمدی ماجراجویانه «سه سلطان» را روی پرده سینماها داشت. از مکوناهی در حال حاضر فیلم کمدی «ارواح دوستان قدیمی» آماده نمایش است.

ماجرا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بانمک اسپروکس

سازندگان «افسانه اسپروکس» در فکر تولید قسمت دوم آن هستند. نسخه اصلی فیلم چند هفته قبل روی پرده سینماها رفت و با  موفقیت نسبی روبه‌رو شد. قصه این پویانمایی (انیمیشن) کامپیوتری در باره یک حیوان کوچولو و با نمک به نام اسپروکس است که در محیط زندگی‌اش با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود و برای حل آنها تصمیم می‌گیرد از کمک یک آدم پیر استفاده کند. «رابرت داونی جونیور» و «داستین هافمن» به جای دو شخصیت کارتونی فیلم حرف زده‌اند و قرار است این دو در قسمت دوم فیلم هم همکاری داشته باشند.

شهر خیالی در آینده‌ای نزدیک

فیلم نوجوانانه «سالیسبری» تماشاگران خود را به  آینده ای نزدیک می‌برد.

صحنه‌ای از فیلم «اسپایدر من»


«آل‌گوگ» و «مایلز میلار» کارگردان این فیلم هستند. سالیسبری، اولین فیلم بلند سینمایی این دو نفر است. آنها قبل از این چند کار مستند و تلویزیونی ساخته‌اند. خط اصلی قصه فیلم فاش نشده است. شنیده‌ها حکایت از آن می‌کند که سالیسبری نام یک شهر خیالی است که قصه فیلم در آنجا اتفاق می‌افتد. چند نوجوان ماجراهای اصلی فیلم را خلق می‌کنند. بخشی از مضمون فیلم درباره مسائل ماوراءالطبیعه است. گوگ و میلار قبل از این فیلم‌نامه فیلم‌های «مومیایی» و «اسپایدرمن» را نیز نوشته‌اند.

کد خبر 78333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز