همشهری آنلاین: معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: ثبت نام اینترنتى سفر به عتبات از 28 فروردین آغاز مى‌شود

به گزارش واحد مرکزی خبر، حسین اکبرى افزود: همه علاقه مندان در سراسر کشور     مى‌توانند از ساعت 7 صبح روز یاد شده با مراجعه به آدرس www.atabat.org.ir براى سفر به عتبات عالیات ثبت نام کنند.

وى تصریح کرد: علاقه مندان مى‌توانند به صورت انفرادى و یا گروهى در این ثبت نام شرکت کنند وپس از ثبت نام با دریافت کد رهگیرى نیتجه ثبت نام خود را پیگیرى کنند.

معاون عتبات عالیات سازمان حج وزیارت افزود: در روش گروهى یکى از اعضا باید به عنوان سرگروه و حداکثر شش نفر به عنوان همراه ثبت نام کنند.

وى افزود: ثبت نام اینترنتى سفر به عتبات عالیات تا سوم خرداد ادامه خواهد داشت و در صورتى که آمار ثبت نام کنندگان از ظرفیت سازمان حج وزیارت بالاتر باشد، قرعه کشى انجام خواهد شد.

اکبرى گفت: ثبت نام کنندگان باید در نظر داشته باشند، قرعه کشى افرادى که گروهى ثبت نام مى‌کنند، در قالب گروه انجام مى‌شود.

وى افزود: توجه به ثبت دقیق مشخصات و کدملى ضرورى است زیرا در صورت اشتباه بودن اطلاعات، نام متقاضى حذف خواهد شد.

معاون عتبات عالیات سازمان حج وزیارت گفت: چند روز بعد از پایان ثبت نام و پس از بررسى اطلاعات فردى با سازمان ثبت احوال واسناد ، در صورتى که ثبت نام کنندگان از ظرفیت بیشتر باشند ، قرعه کشى انجام و نتیجه نهایى اعلام مى شود.

وى با اشاره به اینکه هم اکنون روزانه 3 هزار نفر به عتبات عالیات مشرف مى‌شوند، افزود: تاکنون حدود 600 نفر به صورت هوایى اعزام مى‌شد که با برنامه ریزى جدید روزانه این تعداد به 850 نفر افزایش یافت.

اکبرى گفت: در استان‌هایى که امکان سفر هوایى به عراق وجود دارد، سفرها از طریق هوایى و زمینى و در دیگر استان‌ها به روش زمینى انجام مى‌شود.

وى با اشاره به افزایش نرخ سفر به عتبات عالیات گفت :نرخ سفرهاى هوایى 10 درصد وسفرهاى زمینى 7 درصد افزایش یافته است.

معاون عتبات عالیات سازمان حج وزیارت افزود: افزایش نرخ سفرهاى هوایى به دلیل یک روز اقامت بیشتر مسافران در بغداد و براى سفر به سامراست .

وى گفت : افزایش نرخ اقامت در هتل ها و افزایش قیمت مواد غذایى وخدمات در کشور عراق از دیگر دلایل افزایش قیمت سفر به عتبات عالیات است.

اکبرى افزود: هم اکنون سفرهاى هوایى به عتبات عالیات 7 شبانه روز و سفرهاى زمینى 6 شبانه روز است.

کد خبر 79031

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز