سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

کیکاووس زیاری: دو طلب کوتاه سینمایی.

بازیگر میلیونر زاغه‌نشین در نقش تازه

بازیگر کوچولوی «میلیونر زاغه‌نشین» در فیلم جدید «شاهرخ خان» بازی می‌کند.

«تانای چدا» یکی از نقش‌های «من خان هستم» را به عهده دارد. اما او در هیچ یک از صحنه‌های این فیلم، با شاهرخ‌خان همبازی نیست. دلیل اصلی هم این است که او در این درام خانوادگی، در نقش دوران کودکی بازیگر ظاهر خواهد شد. تانای چدا، در این باره می‌گوید: «خیلی خوشحالم که در این فیلم، نقش زمان بچگی شاهرخ را بازی می‌کنم. البته نقش من در فیلم کم است، ولی اصلاً اهمیتی ندارد. من دارم در یک فیلم مهم بازی می‌کنم و همین برایم کافی است. زمان بازی من در ایام تعطیلات خواهد بود و لطمه‌ای به بقیه کارهایم نمی‌زند. خانواده‌ام از من خواسته‌اند خیلی خوب به درس و مشقم فکر کنم ؛ برای خودم هم تحصیل در درجه اول اهمیت قرار دارد.»

قصه این فیلم در باره یک جوان مسلمان هندی است که در شهر نیویورک زندگی می‌کند. پس از حادثه یازدهم سپتامبر، شرایط زندگی برای او سخت و مشکل می‌شود. نقش جوان را شاهرخ خان بازی می‌کند و «کارن جوهر» کارگردان آن است. این فیلم قصد دارد تأثیر حادثه یازدهم سپتامبر بر مسلمانان آسیایی مقیم آمریکا را در روزهای پس از این واقعه، مورد بحث قرار دهد.

تانای چدا که در فیلم نوجوانانه «ستاره‌ها روی زمین» به کارگردانی «عامرخان» هم بازی کرده است، (این فیلم سال قبل در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد)، به‌طور اتفاقی برای بازی در نقش کودکی جمال، شخصیت اصلی فیلم، انتخاب شد. او می‌گوید: «زمانی که سازندگان میلیونر زاغه‌نشین آگهی انتخاب بازیگر دادند، من نتوانستم بروم. ولی هشت ماه بعد خودشان به مدرسه ما آمدند و مرا از بین بچه‌ها انتخاب کردند.»

ماجرا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جویی های «سه کله پوک»

نسخه جدید «سه کله پوک» هم ساخته می‌شود.

این فیلم با نگاهی به اولین قسمت این مجموعه فیلم موفق تاریخ سینما، تولید خواهد شد. «شان‌پن»، «جیم کری» و «بنیسیو دل تورو» در نقش سه آدم کله‌پوک اما مهربان و ماجراجو، یعنی «لاری»، «کرلی» و «موته» بازی می‌کنند . این سه آدم میانسال که رفتاری کودکانه و نوجوانانه دارند، با مسائل و مشکلات خنده‌دار و عجیب و غریبی روبه‌رو می‌شوند. آنها تلاش می‌کنند این مشکلات را حل کنند، ولی هر اقدام آنها باعث خلق مشکلات تازه‌تری می‌شود.

نسخه اصلی سینمایی سه کله پوک، اولین بار سال 1933 تولید شد. این در حالی بود که قبل از آن تعدادی فیلم کوتاه و مجموعه تلویزیونی در باره آن ساخته شده بود. تماشاگران سینما- به ویژه کودکان و نوجوانان- استقبال خیلی خوبی از این فیلم‌ها کردند. به همین دلیل، سازندگان نسخه جدید امیدوارند بتوانند آن را به یک مجموعه فیلم موفق سینمایی تبدیل کنند. کارگردانی نسخه جدید را برادران «فارلی» به عهده دارند که قبل از این، فیلم‌های کمدی موفق زیادی ساخته‌اند.

فیلم‌برداری فیلم فصل پاییز شروع می‌شود و به احتمال زیاد در تابستان سال 2010 به نمایش عمومی در می‌آید. تماشاگران سینما ، شان‌پن را به عنوان یک بازیگر جدی می‌شناسند و پیش‌بینی می‌شود موفقیت سه کله‌پوک، باعث حضور بیشتر او در نقش‌های کمدی شود. این بازیگر تا به حال دو بار موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شده است.

کد خبر 79472

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز