همشهری آنلاین: یکی از مراجع تقلید در قم در واکنش به ادغام سازمان حج با میراث فرهنگی گفت: نمی‌توانیم در مقابل مسائلی مثل ادغام سازمان حج با میراث فرهنگی سکوت کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ‌العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود با اشاره به موضوع ادغام سازمان حج و زیارت با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: این اقدام یک حرکت نسنجیده است که حتی بدون هماهنگی با دفتر مقام معظم رهبری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: حرکت بدتر از ادغام این سازمان‌ها این است که رئیس سازمان میراث فرهنگی ‌با آن سوابق روشن، رئیس سازمان حج و زیارت را تغییر داد که باعث تعجب همگان شد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در حج و زیارت اعلام کرده است که این تصمیم مبنای قانونی ندارد، تصریح کرد: همردیفی زیارت خانه خدا و سیاحت در کیش اهانت به خانه خدا محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه حج یکی از ارکان اسلام و ایمان است، خاطرنشان کرد: کسانی که سازمان حج و زیارت را با میراث فرهنگی و گردشگری ادغام کرده‌اند، اهمیت زیارت خانه خدا و حج را درک نکردند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در برخی کشورها یک وزارتخانه برای حج مشخص شده است، افزود: من به نمایندگان مجلس پیشنهاد داده‌ام که در آینده یک وزارتخانه‌ای برای حج تعین کنند‌.

اوقاف را نیز به آن ادغام کنند و در راس آن یک روحانی را قرار دهند. حج یک برنامه صد در درصد روحانی است.

وی اضافه کرد: حکومت‌های اسلامی باید بیش از حکومت‌های دیگر برای حج و زیارت اهمیت قائل شود.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی تاکید کرد: ما در برابر این مسائل نمی‌توانیم سکوت کنیم و امیدواریم این مسائل دیگر تکرار نشود.

کد خبر 79991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز