جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

کیکاووس زیاری: قدرت جادویی پرستار مک‌فی و کمدی اجتماعی در سرزمین مادری

قدرت جادویی پرستار مک‌فی

قسمت دوم «پرستار مک‌فی» هم ساخته می‌شود.

در این فیلم نوجوانانه، «اما تامپسن» یک بار دیگر نقش پرستار مک‌فی را بازی می‌کند که با کارهای جادوگرانه‌اش به کمک بچه‌ها می‌آید. قصه فیلم جدید در باره گروهی از بچه‌هاست که در دوران جنگ از شهر به یک روستای دورافتاده فرستاده می‌شوند. پرستار مک‌فی هم همراه آنهاست تا مراقبشان باشد. زمانی که بچه‌ها با تعدادی موجود مزاحم روبه‌رو می‌شوند، پرستار مک‌فی با قدرت جادویی خود از آنها حمایت می‌کند.

«مگی گیلنهال»، «رایس ایفانز» و «مگی اسمیت» هم در فیلم بازی دارند. کارگردانی قسمت دوم فیلم را «سوزانا وایت» به عهده دارد که اولین فیلم سینمایی او در مقام کارگردان است. کلید فیلم‌برداری فیلم تابستان امسال زده می‌شود و قرار است «رالف فاینس» هم به عنوان بازیگر مهمان، نقش کوتاهی در آن داشته باشد. این فیلم براساس قصه مجموعه کتاب «پرستار ماتیلدا» اثر «کریستینا براند» ساخته می‌شود که محبوبیت زیادی بین کودکان و نوجوانان دارد.

قسمت اول فیلم سال 2005 ساخته شد که بچه‌ها و خانواده‌هایشان استقبال خوبی از آن کردند.

کمدی اجتماعی در سرزمین مادری

«دنیس تانوویک»، یک کمدی اجتماعی در سرزمین مادری‌اش بوسنی هرز گوین می‌سازد.

این فیلم که «سیرک کلمبیا» نام دارد، اولین فیلمی است که او طی شش سال اخیر در کشورش جلوی دوربین می‌برد. قصه سیرک کلمبیا مدتی قبل از جنگ خانمان سوز بوسنی اتفاق می‌افتد. شخصیت اصلی قصه فیلم مردی است که با یک چمدان پول نقد از آلمان به بوسنی برمی‌گردد. او می‌خواهد یک زندگی آرام را در شهر زادگاه خود شروع کند. هدف او این است که ازدواج کند و یک ماشین جدید مدل بالا بخرد. ولی حرف و حدیث و زخم زبان اهالی محل، مرد جوان را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند. در بین همسایه‌ها، فقط یکی از پسرهای نوجوان محل است که با این مرد همدردی می‌کند و به کمک او می‌آید. با شروع جنگ، والدین نوجوان کشته می‌شوند و مرد تصمیم می‌گیرد از او حمایت کند. اما شرایط جنگ، وضعیت سخت و دشواری برای تمام اهالی محل به وجود آورده است.

تانوویک هفت سال قبل درام تحسین شده و ضد جنگ «سرزمین هیچ‌کس» را در باره جنگ بوسنی ساخت. این فیلم چندین جایزه مهم بین‌المللی به دست آورد و توانست اسکار بهترین فیلم خارجی سال را نیز بگیرد. موفقیت این فیلم، باعث رونق گرفتن فیلم‌سازی در کشور بوسنی هرزگوین شد.

کد خبر 80001

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز