جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

فرانک عطیف: از جلوی صفحه نمایش تکان نخور. فکر نکنی بروی یک لیوان آب بیاوری، یا از توی اتاق دیگر یا آشپزخانه می‌توانی دست‌کم صدا را بشنوی، حتی اگر تصویر را نبینی و...

این صفحه نمایش‌های جدید حواسشان جمع است، برای این که قرار شده دلشان برای محیط‌زیست بتپد.

به همین خاطر با استفاده از  ردیاب‌های حرکت، مراقبند تا به محض این که از جلوی آنها دور بشوی، خاموش بشوند.

آنها به کمک ردیابشان اگر حس کنند بیش از 40 ثانیه کسی جلویشان ننشسته، روی حالت خاموش می‌روند و وقتی دوباره کاربر برگردد و مقابل شان بنشیند، کار معمولی و قبلی‌شان را ادامه می‌دهند. حتی اگر مدل مقوایی خودت را هم درست کنی و جلوی صفحه نمایش بگذاری فایده ندارد. فقط وقتی کار می‌کند که حرکت تا ارتفاع 120 سانتی‌متر جلویش انجام بشود.

دوصفحه نمایش جدید 20 و 23 اینچی

حالا بنشین فکر کن چه‌طور می‌شود سرش کلاه گذاشت، آرام بروی و حرکت‌های آکروباتیک انجام بدهی  یا آرام بیایی، طوری که نفهمد و... آدمی است دیگر، وقتی این‌جور مشخصه‌ها برای وسیله‌ای تعریف می‌شود، ناخودآگاه ذهنت می‌رود سراغ این که دستگاه مورد نظر چه‌قدر هوشمند است.

این کارها را دو صفحه نمایش جدید به نام« فلکس اسکن» 20 و 23 اینچی انجام می‌دهند. این‌ها دو تا از اولین صفحه نمایش‌های دنیا هستند که به تازگی گواهی 5 را گرفته‌اند. این یک‌جور رده‌بندی مثل استاندارد است.

مدل 20 اینچی به یک «پنل» (صفحه) خاص با کیفیت تصویر 900×1600، زاویه دید 178 درجه و نرخ کنتراست« 1: 3000» مجهز است و آن یکی پنلی متفاوت با کیفیت تصویر 1080×1920، زاویه دید 160 و میزان کنتراست« 1: 1000» دارد. هر دو صفحه نمایش درجه روشنی و شفافیت تصویر و نیز ورودی‌شان یکی است.

تا وقتی جلوی صفحه نمایش هستی، روشن است و فعال؛ به محض این که جایت را ترک کنی ، می خوابد

شرکت سازنده این صفحه نمایش‌ها می‌گویدکه تصمیم دارد با کاهش تعداد اجزایی که در بدنه اصلی است، طرح‌های فشرده‌تر را به بازار معرفی کند و بیشتر از بیش در جهت محیط‌زیستی بودن قدم بردارد.

این مسئله هم باعث می‌شود بدنه صفحه نمایش از نمونه‌های قبلی باریک‌تر و سبک‌تر بشودو هم صفحه نمایش‌ها با بسته‌بندی بسیار کوچک‌تر  حمل و نقل بشوند.

از دیگر نکته‌های مربوط به صرفه‌جویی در مصرف انرژی در این دو صفحه نمایش، می‌توان به یک حسگر نوری اشاره کرد که با توجه به نور اتاق، درجه روشنی صفحه نمایش را تنظیم می‌کند. هر کدام از این صفحه نمایش‌ها، یک کلید روشن و خاموش دارند که آنها را به‌طور کامل و جدا خاموش می‌کند.

کد خبر 80669

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز