گروه اجتماعی: به‌دنبال درج گزارشی با عنوان «سرگردانی زائران عتبات عالیات در فرودگاه‌ها»، در همشهری یکشنبه 13 اردیبهشت در همین صفحه، روابط عمومی سازمان حج و زیارت با ارسال نامه‌ای مبنی بر تایید گزارش همشهری، توضیحاتی را ارائه کرده‌است.

در نامه سازمان حج و زیارت آمده‌است: براساس اعلام مسئولان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، 400 زائر از 10 کاروان، ساعت 10 صبح روز جمعه 11 اردیبهشت در فرودگاه مهرآباد تهران حضور یافتند.

به‌دلیل عدم‌هماهنگی لازم با مسئولان ذیربط در شرکت فرودگاه‌های کشور، پس از چند ساعت انتظار به زائران اعلام شد که پرواز از فرودگاه امام انجام می‌شود و باید به آن فرودگاه عزیمت کنند.

در بخش دیگری از این نامه آمده‌است: با اینکه تغییر ایستگاه از قبل اعلام نشده‌بود و سازمان حج در آن دخالت نداشت، نیروهای حوزه معاونت عتبات سازمان و همکاران مجری سفرهای عتبات مقدسه عراق، زائران را با اتوبوس به فرودگاه امام منتقل کردند.

نامساعد بودن شرایط جوی بغداد، باعث شد پرواز به موقع انجام نشود و با تاخیر چند ساعته مواجه شود.در ادامه این نامه آمده‌است: مسئولان ایران ایر اعلام کردند پرواز تا ساعت 21 انجام نخواهد شد.

با وجود این مسئولان ذیربط از دادن ناهار نیز به زائران خودداری کرد و فقط با یک عدد کیک و آبمیوه از آنان پذیرایی نمودند.

اعلام یکطرفه ابطال پرواز و یا تاخیر آن تا ساعت 7 صبح روز بعد (شنبه 12 اردیبهشت) از سوی مسئولان ایران ایر و اختیار دادن به زائران برای ماندن در فرودگاه یا بازگشت به منازل موج دیگری از نگرانی را در میان زائران ایجاد کرد، اما چون زائران از استان‌های مجاور بودند در فرودگاه باقی ماندند.

در بخش دیگری از نامه سازمان حج چنین آمده‌است: سرانجام این پرواز ساعت 15 روز شنبه 12 اردیبهشت انجام شد. مسئولان مربوطه نداشتن مجوز برای فرود در فرودگاه بغداد و بدی آب و هوا را دلیل اصلی این تاخیر عنوان کردند.

در بخش پایانی این نامه آمده‌است: در سازمان حج و زیارت تغییرات جدیدی صورت نگرفته و همچون گذشته دارای یک رئیس است.

کد خبر 80693

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز