گروه اجتماعی: برخورد بد ماموران سعودی هنگام ورود زائران ایرانی به عربستان، مسئله‌ای است که همچنان موجب رنجش‌‌خاطر زائران ایرانی خانه خدا می‌شود.

انگشت‌نگاری از زنان توسط ماموران مرد سعودی، برخورد اهانت‌آمیز، معطلی چند ساعته در سالن‌های فرودگاه جده از مواردی است که زائران سرزمین وحی با آن روبه‌رو هستند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت در واکنش به این رفتارهای اهانت‌آمیز به ایرنا گفت: دستگاه‌های ذیربط پیش از این درخصوص اینگونه اقدامات با وزارت امور‌خارجه و وزارت کشور عربستان نامه‌نگاری کرده‌اند.

سفارت ایران در عربستان نیز اعتراض خود را نسبت به ادامه این روند اعلام کرده‌است.  عبدالله نصیری در باره واکنش ایران نسبت به این اقدام بیان کرد: اطلاعات سازمان حج و زیارت هنوز در حد گزارش‌های رسانه‌ای است و تا بررسی تمام زوایای این اقدام، نمی‌توان اظهار نظر دقیقی کرد.

وی درباره احتمال قطع اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده عنوان کرد: سازمان حج و زیارت درصدد پیگیری موضوع اهانت ماموران سعودی به زائران ایرانی است و هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست.

بی‌حرمتی و اهانت به زائران ایرانی سرزمین وحی، امسال نسبت به سال گذشته افرایش پیدا کرده‌است. اخیرا ماموران مرد عربستانی با لمس کردن دست زنان ایرانی در فرودگاه جده از آنها انگشت‌نگاری می‌کنند! 

با افزایش برخورد‌های توهین‌‌آمیز ماموران فرودگاه جده این سؤال به‌طور جدی مطرح است که آیا برای به‌جا آوردن یک عمل مستحبی باید این همه تحقیر را تحمل کرد؟ و با این همه بی‌حرمتی و تحقیر چرا عمره تحریم نمی‌شود؟

کد خبر 81033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز