همشهری آنلاین: معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: تمام دفاتر غیرمجاز اعزام زائران به عتبات عالیات زیر پوشش سازمان حج و زیارت قرار می گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایرنا،حسین اکبری معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: سیاست دولت و سازمان حج و زیارت این است که تمام دفاتر اعزام زائران به عتبات عالیات زیر نظر سازمان حج و زیارت ساماندهی شود و حج و زیارت آماده است این ساماندهی را انجام دهد.

وی بابیان اینکه نشست رسیدگی و ساماندهی به دفاتر غیرمجاز اعزام زائران به عتبات عالیات بزودی برگزار خواهد شد، افزود: زائرانی که از طریق دفاتر مجاز به عتبات عالیات اعزام می شوند تابع سیستم این سازمان از امنیت و حمایت های مختلف برخوردار می شوند.

وی درباره افزایش شمار اعزام زائران از طریق حج و زیارت گفت: سازمان حج و زیارت با زیر پوشش قرار دادن تمام دفاتر غیرمجاز، مجموع اعزام به عتبات عالیات را به پنج هزار نفر در روز افزایش خواهد داد.

اکبری افزود: درحال حاضر سه هزار زائر از طریق دفاتر سازمان حج و زیارت و حدود دو هزار نفر از طریق دفاتر خارج از پوشش این سازمان به عتبات عالیات اعزام می شوند که با زیرپوشش در آمدن این دفاتر در حج و زیارت، تمام زائران ازطریق دفاتر مجاز این سازمان به عراق اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه دفاتر مجاز حج و زیارت از امکانات مختلف از جمله بهداشتی، بیمه، پزشک و شرکت امنیتی برخوردار است، افزود: شرکت های غیرمجاز از این امکانات برخوردار نیستند و در قبال بروز حوادث هیچ گونه مسئولیتی نمی پذیرند.

اکبری با بیان اینکه برخی از هموطنان به صورت انفرادی در دفاتر غیرمجاز ثبت می کنند، افزود: این دفاتر خارج از پوشش سازمان حج و زیارت به اعزام زائران مبادرت می ورزند و کسانی که از این طریق به عراق اعزام شوند سازمان هیچ گونه مسئولیتی در قبال بروز حوادث برای آن ها نمی پذیرد.

وی درباره تعطیلی دفاتر غیر مجاز گفت: دفاتر غیرمجاز با ساماندهی جدید زیر پوشش سازمان حج و زیارت قرار می گیرند بنابر این تعطیل نخواهند شد و به کار خود دراین سیستم ادامه خواهند داد.

وی تصریح کرد: دفاتر تحت پوشش این سازمان در یک نظام دولتی پاسخگو، فعالیت خواهند کرد در حالی که دفاتر خارج از پوشش این سازمان، به صورت انفرادی از متقاضیان ثبت نام کرده و در مقابل بروز حوادث و اتفاقات پاسخگو نیست.

معاون سازمان حج و زیارت در باره برخورد این سازمان با ادامه فعالیت دفاتر غیر مجاز گفت: سازمان نمی تواند با این دفاتر برخورد کند اما فعالیت این دفاتر را به حوزه های قضایی معرفی و آن ها نیز با این پدیده برخورد می‌کنند

کد خبر 81696

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز