چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات معافیت‌های جدید خدمت وظیفه عمومی را تشریح کرد.

سردار موسی کمالی در گفتگو با مهر گفت: در نیمه اردیبهشت ماه سال جاری معافیتهای جدید با توجه به استقبال گسترده جوانان کشور جهت انجام به موقع خدمت سربازی و تامین مشمولین مورد نیاز کشور بنا به پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا اعلام و جزئیات این قوانین امروز (30 اردیبهشت) ابلاغ شد.

بر اساس اظهارات سردار کمالی، شرایط معافیت مشمولانی که سه برادر آنها دوره خدمت سربازی را طی کرده‌اند به این شرح است: تمامی افرادی که سه برادر آنها کارت پایان خدمت دریافت کرده‌اند و یا متعهدین به دستگاههای غیر نظامی حتی با داشتن غیبت تا تاریخ 1/3/1388 می‌توانند از این معافیت استفاده کنند.

همچنین افرادی که در حال خدمت هستند و مشمول این قانون می‌شوند می‌توانند با مراجعه به سازمان وظیفه عمومی در تاریخ 1/3/1388 پس از طی مراحل قانونی کات پایان خدمت دریافت کنند.

سردار کمالی در باره افرادی که یکی از فرزندان جانباز 25 درصد و بالاتر از خدمت دوره ضرورت معاف هستند گفت: بر اساس این ابلاغیه خدمت یکی از فرزندان جانباز کمتر از 25 درصد به تناسب کسر خواهد شد. ضمن آنکه یکی از فرزندان رزمندگان دارای 30 ماه سابقه جبهه از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شود. همچنین خدمت یکی از فرزندان رزمندگان کمتر از 30 ماه سابقه حضور در جبهه به تناسب کسر می‌شود و اگر پدر و یا مادر آنها هر دو سابقه حضور در جبهه داشته باشند سابقه هر دو نفر آنها را باهم قابل جمع است و اگر این مدت به 30 ماه برسد یک فرزند و اگر به 60 ماه برسد دو فرزند آنها از سربازی معاف خواهد شد.

سردار کمالی اظهار داشت: افرادی که سابقه جبهه با درصد جانبازی داشته باشند می‌توانند با جمع مدت خدمتشان موجب معافی فرزندان و یا کسر از خدمت سربازی آنها گردند. با این همه فرزندان این افراد باید دوره آموزش نظامی را بگذرانند

کد خبر 81834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز