همشهری آنلاین: انگشت‌نگاری از زائرین ایرانی و خارجی در فرودگاه‌های عربستان ادامه خواهد یافت اما مقامات عربستان در تلاش هستند تا زمان آن را کوتاه و مسئله بانوان را حل کنند

یک منبع دیپلماتیک در مکه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج با اعلام مطلب فوق، گفت: مقامات عربستان از 2 سال پیش  انگشت نگاری از خارجی‌ها را اعلام کرده بودند و اکنون نیز به ضعف‌ها و مسائل و مشکلات آن برای زائرین واقفند.

وی گفت: مقامات عربستان در ملاقات‌های مسئولان ایرانی،  اطمینان داده‌اند تا مشکلات و نقص‌های این روند طولانی را حل کنند و می‌گویند به دلیل کافی نبودن دستگاه‌ها و مشکلات پیش آمده این مسائل در ابتدای هر کاری عادی است.

به گفته این منبع، مسئولان سعودی همچنین اطمینان داده‌اند که به مرور مسائل و مشکلات ناشی از انگشت‌نگاری را حل خواهند کرد.

ناآشنایی کافی ماموران فرودگاه‌های سعودی و مسئله انگشت‌نگاری زنان به وسیله دستگاه از جمله مشکلاتی است که باعث طولانی شدن صف مسافران در فرودگاه‌های جده و مدینه و معطلی بیش از حد آنان می شود.

حکومت عربستان برای مقابله با نفوذ تروریسم به خصوص القاعده انگشت‌نگاری از مسافران خارجی را از چندی پیش آغاز کرده و  این اقدام تنها شامل ایرانی‌ها نمی‌شود و تمام خارجی‌ها در بدو ورود انگشت‌نگاری می‌شوند.

منبع مذکور در خاتمه گفت: احترام به قوانین هر کشوری امری ضروری است و همانگونه که ما ایرانی‌ها درمورد خارجی‌ها قوانینی داریم. اما این نیز دلیل نمی‌شود که زائرین ما در فرودگاه‌ها معطل شوند و از مقامات عربستان انتظار هست مشکلات ناشی از این موضوع را در اسرع وقت حل کنند

کد خبر 82159

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز