گروه سیاسی: با نزدیک شدن به بیستمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) برخی برنامه‌های ستاد بزرگداشت سالگرد عروج امام اعلام شد.

رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از سرویس دهی 37 هزار و 500 دستگاه اتوبوس، برپایی قرارگاه روح‌الله 48 ساعت قبل از مراسم بزرگداشت در حوالی پلیس راه تهران- قم، نصب 280 تابلوی راهنمای مسیر با بنرهای ویژه از فاصله 30 کیلومتری حرم، تهیه و توزیع 40 هزار نقشه مسیر بین نمایندگان هر استان در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) خبر داد.

سرهنگ هاشمی با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده در عبور و مرور و توقف در عرصه‌های منتهی به حرم مطهرامام گفت: در برخی از محورها محدودیت تردد وجود دارد که در برخی محورها، این محدودیت‌ها تا استان همجوار نیز ادامه می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره)، مراسم عمومی در شب‌های 14، 15 و 16 خردادماه جاری به‌مدت 3 شب، برگزاری مراسم خاص روز 15 خردادماه از ساعت 9 تا 11 صبح و مراسم ویژه 14خرداد از ساعت 8:30 صبح در حرم مطهر امام خمینی(ره) با حضور مردم و شخصیت‌های داخلی و خارجی و اقلیت‌های مذهبی کشور برگزار خواهد شد.

همچنین شخصیت‌های کشوری از دهم تا شانزدهم خرداد در مراسمی که به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) تشکیل می‌شود، سخنرانی خواهند کرد.

مراسم پرفیض دعای ندبه هم صبح روز 15 خردادماه در جوار حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی و مداحی مرتضی طاهری برگزار خواهد شد.

مراسم حرم مطهر رضوی

سیدمحمد سلطانی، دبیر ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام در استان خراسان رضوی نیز گفت: روز 13 خردادماه، حرم مطهر امام هشتم(ع) از ساعت 9 صبح میزبان نیروهای مسلح استان و نوحه‌خوانی مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت خواهد بود.

در این مراسم انصاریان، ماه‌رخسار و عطاپور، از مداحان مشهد به نوحه‌خوانی خواهند پرداخت و پس از آن، حجت‌الاسلام صدیقی به تبیین دیدگاه‌های حضرت امام درباره نیروهای مسلح و مسائل نظامی و امنیتی کشور خواهد پرداخت.

در همین روز، مراسمی از سوی شورای اداری مشهد و استانداری خراسان در حرم رضوی برگزار خواهد شد که در آن، آیت‌الله جنتی به ایراد سخن خواهد پرداخت.  مراسم 14 خردادماه نیز از صبح در حرم رضوی برقرار خواهد بود.

صبح این روز فرزندان شاهد استان خراسان رضوی با حضور در حسینیه روح‌الله حرم امام رضا(ع) سخنان حجت‌الاسلام علم‌الهدی، امام جمعه مشهد را خواهند شنید.

عصر پنجشنبه، 14 خرداد هم سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در مراسمی در حرم مطهر رضوی درباره ابعاد مختلف قیام خونین 15 خرداد و نقش حضرت امام در رهبری نهضت سخنرانی خواهد کرد. این مراسم از ساعت 17 تا 19 برگزار می‌شود.

کد خبر 82508

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز