همشهری آنلاین: سازمان حج و زیارت در اطلاعیه ای جزئیاتی را که مشمولان تشرف به حج تمتع امسال باید برای ثبت نام در کاروانها و سایر اقدامات لازم دیگر رعایت و مورد عمل قرار دهند، اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، سازمان حج و زیارت در اطلاعیه ای ترتیباتی را که مشمولان تشرف به حج تمتع امسال باید برای ثبت نام در کاروانها و سایر اقدامات لازم دیگر رعایت و مورد عمل قرار دهند، اعلام کرد.

بر این اساس ، مشمولین تشرف به حج تمتع در سال 1388 عبارت خواهند بود از :

1- کلیه ودیعه گذاران علی الحساب یک میلیون تومانی در بانک ملی ایران تا تاریخ 30/8/1383

 دارندگان اسناد ذیل لازم قبلا می بایست نسبت به تبدیل قبض خود به سند یک میلیون تومانی اقدام کنند :

1-1- آندسته از افراد که قبوض آنان مبالغ 27یا 25هزار تومان می باشد (اسناد سالهای 60و 63) می بایست با مراجعه به دفتر حج و زیارت استان و اخذ تسهیلات و یارانه مربوط نسبت به تبدیل سند خود به یک میلیون تومان اقدام نمایند.

1-2- آندسته از افراد که اسناد آنان هشتصد هزار تومان می باشد ( اسناد سالهای 77تا 79) نیز لازم است با مراجعه به شعب مجهز به سیستم سیبا با اخذ تسهیلات و یارانه مربوطه برابر ضوابط مقرر قبض خود را به یک میلیون تومان تبدیل نمایند.

2– افراد مشروحه ذیل نیز پس از مراجعه به دفتر حج و زیارت استان مربوط با به همراه داشتن اصل سند ودیعه گذاری و نیز شناسنامه و کارت ملی ، پس از اخذ برگه تشرف می تواند به کاروانها مراجعه و ثبت نام نمایند:

2-1- متولدین سال 1308 و ماقبل آن که دارای قبض ودیعه گذاری تا تاریخ 29/12/1384 می باشند. 

2-2 - متولدین سال 1303و ماقبل آن که دارای قبض ودیعه گذاری تا تاریخ 29/12/1386می باشند .

نکته مهمی که لازم است این دسته از زائران توجه داشته باشند این مهم می باشد که قبوض آنها نباید انتقالی باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام عبارت است از:

1- اصل و تصویر قبض ودیعه گذاری علی الحساب یک میلیون تومانی

2- اصل شناسنامه و یکسری رونوشت از صفحات اول و آخر (‌در صورت داشتن توضیحات )

3- اصل کارت یا شماره ملی و تصویری از آن

4-   دو قطعه عکس 4 ×6 ( مشابه عکس گذرنامه که شش ماه بیشتر از تاریخ گرفتن آن نگذشته باشد.)

 سازمان حج و زیارت از کلیه زائران حج تمتع امسال خواست تا در صورتی که گذرنامه ندارند و یا مدت اعتبار آن پایان یافته است ، برای دریافت آن به دفاتر پلیس + 10 مراجعه نمایند.

 زائران همچنین لازم است توجه داشته باشند که گذرنامه آنها باید مستقل و انفرادی باشد و به علاوه گذرنامه آنها حداقل تا پایان اردیبهشت ماه سال 1389 اعتبار داشته باشد.

نحوه مراجعه و ثبت نام به دو روش ذیل امکان پذیر است:

 1- مراجعه حضوری به کاروانها

کلیه مشمولین تشرف به حج تمتع سالجاری میت وانند به یکی از کاروانهایی که حدوداً اواخر خرداد ماه سالجاری از  طریق جراید و مطبوعات استانی اعلام میشود مراجعه و نسبت به نامنویسی اقدام نمایند.

2 –مراجعه به سامانه اینترنتی ثبت نام

علاوه بر مراجعه حضوری به کاروانها، مشمولین تشرف می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.haj88.ir

نسبت به ثبت نام اولیه در یکی از کاروانهای استان خود اقدام نمایند.

توجه: بعد از ثبت نام اولیه، زائرین می بایست از مدیر کاروان یا سامانه مربوطه نسبت به اخذ رسید ثبت نام که حاوی تذکرات و نکات ضروری میباشد اقدام نمایند.

معاینات پزشکی

کلیه افرادیکه در کاروانهای حج تمتع ثبت نام اولیه نموده اند، می بایست ظرف مهلت تعیین شده ( حداکثر 4 روز پس از ثبت نام) با اخذ معرفینامه از کاروان مربوطه بهمراه شناسنامه، شماره یا کارت ملی به پزشکی که از سوی کاروان انتخاب و تعیین گردیده سریعاً مراجعه نمایند.

آندسته از زائرینی که از طریق اینترنت ثبت نام اولیه نموده اند با در دست داشتن اصل قبض ودیعه گذاری، شناسنامه،کارت یا شماره ملی به پزشکی که از سوی کاروان  در سیستم انتخاب و تعیین گردیده سریعاً مراجعه نمایند.

 زائران محترم توجه نمایند که :

1- پزشکان محترم کاروانها جهت معاینات اولیه وجهی را از متقاضی دریافت نمی نمایند

2- از پزشک کاروان درخواست نمایید حضور  و مراجعه اولیه شمارا در سیستم ثبت نماید

3- آندسته از زائرینی که در مدت تعیین شده به پزشک مراجعه ننمایند امکان حذف ثبت نام اولیه و  جایگزینی آنها در سیستم وجود دارد.

واریز وجه مابه التفاوت هزینه سفر

متقاضیان محترم اعزام به حج تمتع 1388 بعد از تایید استطاعت جسمی توسط پزشک(که در سیستم ثبت می گردد) میتوانند با مراجعه به دفتر کاروان و یا سامانه مربوطه نسبت به دریافت قبض واریز هزینه مابه التفاوت سفر اقدام و با مراجعه به یکی از شعب دارای سیستم سیبا و یا به طریق اینترنتی ظرف مدت مقرر ( حداکثر یک هفته از تاریخ تایید پزشک) نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.

انصراف از تشرف

 آن دسته از زائرینی که بهردلیل بعد از ثبت نام امکان و  توفیق تشرف را نخواهند داشت میبایست با مراجعه به دفتر کاروان نسبت به تکمیل فرم انصراف و ثبت آن در سیستم اقدام نمایند.

کد خبر 82724

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز