همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه تیم ملی مقابل کره شمالی نمایش موفقی داشت، تاکیدکرد: نتایج ضعیف تیم ملی در بازی‌های گذشته اجازه نداد یک امتیاز دیدار با کره شمالی نمود واقعی داشته باشد.

 علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال با بیان این مطلب به خبرنگار مهر افزود: تیم ملی در دیدار با کره شمالی به لحاظ نتیجه و نوع فوتبالی که ارائه داد، بهتر از گذشته بود و بازیکنان تیم ملی فوتبال هماهنگ تر و منظم تری را به نمایش گذاشتند که درمقایسه با گذشته تیم ملی عملکرد قابل قبولی داشت.

کفاشیان اضافه کرد: نتایج ضعیف تیم ملی در5 بازی گذشته اجازه نداد تا ارزش یک امتیاز بیرون از خانه و فوتبالی که تیم ملی مقابل یکی از تیم های مدعی صعود این گروه به نمایش گذاشت مشخص شود.

وی با بیان اینکه تیم کره شمالی برابر ایران انگیزه بالایی داشت و ازحمایت همه جانبه تماشاگرانش نیز سود می‌برد، یادآورشد: کره ایها با پیروزی در این دیدار می‌توانستند صعود خود را به جام جهانی قطعی کنند و به همین دلیل در این دیدار تنها بدنبال کسب سه امتیاز بودند ولی در طول بازی این تیم ما بود که فوتبال بهتر و روانتری را به نمایش گذاشت و اگر بخت با ما یار بود می‌توانستیم برنده از زمین خارج شویم.

کفاشیان با اشاره به تاثیرمثبت افشین قطبی بر روی نوع بازی و کیفیت فنی تیم ملی اظهار داشت: تاثیرقطبی کاملا بر روی تیم ملی محسوس است و این را می‌توان در نوع بازی تیم ملی درک کرد. او از تمام نیروها در تیم ملی استفاده کرد و روحیه مثبتی در تیم بوجود آورد که این روحیه می‌تواند ما را به هدفی که برای صعود به جام جهانی داریم، کمک کند.

وی در خصوص شانس صعود تیم ملی به جام جهانی خاطرنشان کرد: ما برای صعود بدون شانس نیستیم و همه چیز به نتایج دو بازی آینده ما و بازی‌های دیگر تیم های همگروه بستگی دارد. به نظر من دو پیروزی مقابل امارات و کره جنوبی می‌تواند فوتبال ما را جهانی کند. ضمن اینکه تیم ملی در بازیهای پلی آف هم شانس صعود دارد ولی امیدوارم کارمان برای صعود به بازی‌های پلی آف نکشد.

رئیس فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر اخیر خود به کنگره فیفا تاکید کرد: درحاشیه این کنگره علاوه بر دعوت از مقامات فیفا برای شرکت در کنگره علم و فوتبال، مذاکراتی با روسای برخی کشورهای مطرح فوتبال جهان برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی با این تیم ها انجام دادیم که مقرر شد روسای فدراسیون های مذکور پس از مشورت با مربیان و کادر فنی خود در این زمینه آمادگی خود را اعلام کنند.

کفاشیان در خصوص دیدارهای دوستانه رفت و برگشت مقابل تیم ملی فوتبال آمریکا یادآور شد: در کنگره فیفا طی ملاقاتی که با رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا داشتیم ایشان بر برگزاری این دیدار تاکید کردند و تنها زمان این دیدار بستگی به وضعیت صعود تیم ملی به جام جهانی دارد که پس از دو بازی آینده مقابل امارات و کره جنوبی در این زمینه تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

کد خبر 82968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز