گروه اجتماعی: رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: دستورالعمل توجیه غیبت سربازان حین خدمت که دفترچه آماده به خدمت آنان ممهور به مهر غیبت است

ضوابط حذف 3 یا 6 ماه اضافه خدمت، براساس ماده‌186 آیین‌‌نامه اجرایی مصوبه شورای هماهنگی سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام شد.

سردار محمد‌جواد زاده‌کمند در جمع خبرنگاران افزود: براساس مصوبه شورای هماهنگی سازمان وظیفه عمومی ناجا 11 شرط پیش‌بینی شده برای استفاده از بخشودگی غیبت سربازی اعلام شده است.

وی گفت: علاوه بر آن 2 شرط اصلی استفاده از این بخشودگی، در حال خدمت بودن مشمول و رضایت یگان خدمتی فرد مشمول از وی است. اگر این شرایط فراهم باشد فرد می‌تواند از بخشودگی غیبت استفاده کند.

سردار زاده‌کمند ادامه داد: مشمولانی که یکی از اعضای خانواده‌ آنان (پدر، مادر، برادر، خواهر، همسر و فرزند) شهید یا مفقودالاثر بوده و مشمولانی که پدر یا برادر آنان آزاده یا جانباز 20 درصد و یا بالاتر باشد، از این بخشودگی استفاده خواهند کرد.

وی گفت: همچنین مشمولانی که در مناطق محروم و شرایط سخت حداقل به‌مدت 6 ماه انجام وظیفه کرده باشند، که طبق دستورالعمل ستادکل نیروهای مسلح اقدام خواهد شد، شامل این بخشودگی هستند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: دسته بعدی مشمولانی هستند که به‌علت بروز بلایای طبیعی یا حوادث قهریه، خود یا یکی از افراد درجه یک خانواده او آسیب دیده و علت غیبت آنان د‌ر اثر همین موضوع است.

سردار زاده‌کمند درباره دسته دیگر مشمولان این بخشودگی‌ها یادآور شد: مشمولانی که پدر یا مادر یا همسر و یا فرزند آنان تحت پوشش کمیته امداد یا سازمان بهزیستی هستند و مشمولانی که در طول مدت غیبت و حین خدمت شرایط معافیت کفالت مادر یا خواهر مجرد یا صغار را تحصیل کرده‌اند.

وی گفت: مشمولانی که تک فرزند ذکور خانواده بوده و حداکثر با 6 ماه تأخیر به خدمت اعزام شده‌اند همچنین مشمولانی که در 6ماهه آخر خدمت دوره ضرورت سن پدرشان متجاوز از 60 سال شده و فاقد برادر سالم هستند نیز در زمره این بخشودگی قرار دارند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: همچنین مشمولان متأهل درصورت بقای ازدواج و مشمولان متأهلی که همسر آنان مطلقه و یا فوت کرده و از همسر دارای یک فرزند باشند، شامل این مصوبات هستند.

سردار زاده‌کمند بیان کرد: مشمولان فارغ‌التحصیل فوق دیپلم به بالا که بعد از فرجه 6 ماهه تا موعد اعزام بعدی یا در داخل فرجه 6 ماهه به‌علت ناآگاهی زودتر از موعد خود را معرفی کرده و دفترچه آماده به خدمت برای نخستین اعزام پس از معرفی صادر شده ولی در موعد مقرر به خدمت اعزام نشده‌اند و برای آنان غیبت منظور شده است نیز در شمول این بخشودگی قرار دارند.

تکذیب جمع‌آوری انتخاباتی شناسنامه سربازان

رئیس سازمان وظیفه عمومی همچنین خبر مربوط به جمع‌آوری شناسنامه سربازان را تکذیب کرد.

وی با رد شایعات جمع‌آوری انتخاباتی شناسنامه سربازان پادگان‌ها گفت: چنین موضوعی اصلاً صحت ندارد و بنده به‌شدت آن را تکذیب می‌کنم و یادآور می‌شوم که نیروی انتظامی در آستانه انتخابات برای برقراری نظم و امنیت و بسیج تمام نیروها و امکانات خود تلاش می‌کند تا این انتخابات در فضایی کاملا امن و با آرامش کامل برگزار شود.

وی همچنین در رابطه با معافیت‌های جدید خدمت سربازی تاکید کرد: تاکنون 15 هزار نفر برای استفاده از معافیت یک فرزند که در خانواده آنها 4 برادر کارت پایان خدمت دریافت کرده‌اند به سازمان وظیفه عمومی مراجعه کرده‌اند.

کد خبر 83127

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز